Süsteemne eksport Euroopas

Kandideeri ekspordijuhtide koolitusele hiljemalt 18. jaanuaril 2018. a SIIN

 

"Süsteemne eksport Euroopas" on põhjalik ekspordijuhtide koolitus, mis aitab kokku hoida aega ja raha Rootsi, Norra või Saksamaa turule sisenemisel või seal laienemisel.

Oleme süstematiseerinud rahvusvaheliseks müügiks vajalikud tegevused, teadmised ja oskused ning koolitame välja uue põlvkonna ekspordijuhte. Jagame teadmisi, mida kogenud eksportijad on aastatega kogunud.

Tugevat koolitusprogrammi veavad tipptasemel väliskoolitajad, kes ise Rootsi, Norra või Saksamaa turul tegutsevad.

Tegemist on praktilise kursusega, kus ekspordijuht teeb kodutöödena oma igapäevatööd, kuid saab sealjuures nõu ja abi professionaalidelt, kes näitavad kiireid töötavaid võimalusi ning aitavad vältida suuremaid karisid ja möödalaskmisi. Viie kuu jooksul kohtutakse 8 korda grupis ja 2 korda individuaalse konsultatsiooni vormis.

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse partneriks ekspordijuhtide koolitusel on Marketingi Instituut.
 

Programmi sisu ja ülesehitus

Koolitus „Süsteemne eksport Euroopas“ toimub inglise keeles ja koosneb järgmistest moodulitest:

1. Parima turu valimine oma ettevõtte jaoks 
Koolitaja Jean Sutton on turundusstrateegia ja uuringute ekspert Suurbritanniast.

Iga osaleja tutvub eelnevalt International Trade Centre (ITC) turuvaliku tööriistadega. Koolitusel vaatame koos üle kriteeriumid, mille põhjal valida oma ettevõtte jaoks kõige suurema ekspordipotentsiaaliga turg. Tegeleme sisenemisbarjääride ja riskide hindamisega, reastame vajalikud tegevused ning arvutame turule sisenemise maksumuse. Iga ettevõttega tegeletakse eraldi individuaalse konsultatsiooni käigus.

2. Turu olukord ja kliendi vajadused
Koolitaja Jean Sutton; praktikuks on Argo Sildvee, kes on eksportinud 50sse riiki.

Turu-uuringu peale võib kulutada pikki kuid ja piiramatult raha. Käime läbi 10 sammu, mille abil turu-uuringu ulatust piirata, realistlikud eesmärgid seada ja kulusäästlikult turust ülevaade saada. Jean Sutton räägib oma kogemustest, mida ja kuidas küsida ning kuidas saada vastuseid tundlikele, kuid olulistele küsimustele hindade, mahu ja tarnijate valiku kohta.

3. Turule sisenemise strateegiad
Koolitaja Markus Johnsson on rahvusvaheline ärinõustaja ja coach Rootsist.

Miks on mõned ettevõtted rahvusvaheliselt edukad ja teised mitte? Millised on klientide ostukäitumise tulevikutrendid? Missuguseid muudatusi on väärtusahelates oodata? Vaatame üle erinevate sisenemisstrateegiate plussid ja miinused.  Koolituspäeva lõpuks on iga osaleja valinud oma ettevõttele sobiva sisenemisstrateegia Rootsi, Norra või Saksamaa turul. Räägime, kuidas oma plaan ellu viia, palju see maksab ning kuidas leida ekspordipartnereid.

 4. Ekspordikuvandi loomine ja lugude jutustamine
Steve Rawling on endine BBC TV News ajakirjanik ja praegune BBC Academy koolitaja Suurbritanniast

Mida endast ja oma ettevõttest rääkida nende 3 või 10 minuti jooksul, kui lõpuks on avanenud võimalus end potentsiaalsele kliendile tutvustada? Kuidas tähelepanu äratada, teisi ennast kuulama panna ja nii enda kui ka ettevõtte isikupära kõige paremini välja tuua? Grupikohtumisel tutvustab Steve Rawling lugude jutustamise võtteid. Individuaalse konsultatsiooni käigus süveneb koolitaja iga ettevõtte kuvandisse, aitab lugu kokku panna ja esitlusoskusi parandada.

5. ja 6. Digitaalsed müügikanalid
Koolitaja Artem Daniliants on veebiturunduse ekspert Soomest.

Digitaalsed müügikanalid nii B2B kui ka B2C suunal. Kuidas oma kodulehest maksimum välja pigistada? Kuidas kasvatada müüki oma e-poe ja Amazoni kaudu? Teise päeva töötoas tegeletakse praktiliselt trendi- ja nõudlusanalüüsidega ning analüüsitakse kodulehti ning e-poode kliendi seisukohast. Koolituse lõpuks valmib ettevõtte digitaalse turunduse plaan.

7. Müügi- ja läbirääkimiste oskused
Koolitaja Uwe Sponholz on Skandinaavia ja Saksamaa müügikogemusega marketingi ja müügijuht Saksamaalt.

Osalejad tutvuvad eelnevalt läbirääkimiste ja müügitehnika materjalidega. Koolitusel mängime läbi näidissituatsioone, et reaalsetes olukordades juba teadlikult ja läbimõeldult reageerida ning mitte püünistesse kukkuda.

8. Ekspordipartnerite juhtimine
Koolitaja Uwe Sponholz; praktik Christian Testman on Norra-Eesti ettevõtte Ocan Visuals tegevjuht Norrast.

Ekspordijuhid on harjunud üksi tegutsema ja eelkõige endale lootma. Partnerite arvu ja müügivõrgustiku kasvades on aga juba tarvis juhtimisoskusi. Räägime, kuidas juhtida (kaug)tiimi, koguda ettevõtte jaoks vajalikku turuinfot ja  motiveerida oma müügipartnereid.

Osalemise tingimused
  • Ekspordijuhtide koolitus toimub kahes grupis, kokku saab osaleda kuni 36 inimest.
  • Ühest ettevõttest saab koolitusel osaleda kuni kaks inimest.
  • Ekspordijuhtide koolitusele ootame eelkõige ettevõtteid, kelle viimase majandusaasta ekspordikäive on vähemalt 100 000 või kogukäive vähemalt 300 000 eurot.
  • Osalejate puhul eeldame, et nende
    • töö sisuks on ekspordi planeerimine, aktiivne müügitöö välisturgudel ja rahvusvaheliste müügipartneritega suhtlemine;
    • inglise keele oskus on vähemalt C1 tasemel.

Koolitusprogrammis ei saa osaleda:

  • konsultatsiooni- ja nõustamisbüroode esindajad;
  • põllumajandustoodete esmase tootmise ettevõtted;
  • kalandus- ja vesiviljelusvaldkonna ettevõtted;
  • tubaka ja tubakatoodete valmistamise, töötlemise ja turustamise ettevõtted;
  • hasartmängude ja kihlvedude korraldamise ettevõtted;
  • raskustes olevad ettevõtjad, mis on sellisena määratletud liidu riigiabi eeskirjades (Komisjoni määrus (EL) nr 651/2014 artikli 2 punktis 18).
Koolitaja Jean Sutton

Jean Sutton on turundusstrateegia ja uuringute ekspert UK’st, kes on olnud algselt majandusteadlane, kuid nüüd peamiselt turunduse spetsialist. Uurimuste ja strateegilise konsultandina on ta tegelenud viimase 20. aasta jooksul üle 100 uurimisprojektiga, peamiselt B2B turgudel, mis keskenduvad klientide rahulolule, ettevõtjate arengule ja turundusstrateegiale (sh ka Saksamaa, Rootsi ja Norra turu erinevates valdkondades). Jeani kompetentsid: online, värbamine, kemikaalid, tervishoid, kirjastamine, tehnoloogia, B2B, B2C, avaliku ja erasektori ettevõtted, mittetulunduslikud, peamiselt kvalitatiivsed turu-uuringud. Kasutatavad meetodid hõlmavad UK-s, Euroopas ja USA-s personaalseid intervjuusid ja fookusgruppe, samuti paneelide kasutamist, omnibuss-uuringuid ja iseseisvalt täidetavaid küsimustikke.

Koolitaja Markus Jonsson

Markus Jonsson on mitmekülgse ekspordi, müügi- ja ettevõtluskogemustega rahvusvaheline ärinõustaja ja coach Rootsist. Markus on ärimudelite loomise ja nende turgudele viimise ekspert. Markus on töötanud tegevdirektorina, ekspordihaldurina, projektijuhi, müügiesindaja, vanemkonsultandi, treeneri, koolitaja ja asutajana. Markusel on müügikogemus nii Skandinaavia turgudel kui Saksamaal, lisaks on varasemalt töötanud Eesti ettevõtetega, kes on soovinud neile turgudele minna. Viimase 9 aasta jooksul on ta mh tegelenud peamiselt rahvusvahelise ettevõtluse arendamise ja müügikoolituste ning coachinguga - ITM Worldwide kaudu on ta koolitanud rohkem kui 20 riigis.

Koolitaja Steve Rawling

Steve Rawling on ärilugude kõnelemise ekspert, rahvusvaheline innovatsioonitehnikate raamatu "Be Creative Now" autor (2016) ja BBC konsultant UK’st. Steve on aastaid aidanud inimestel arendada uusi ideid ja jutustada oma töödest suurepäraseid lugusid, et luua kontakt klientide, töötajate ja investoritega. Ta töötab meediaettevõtetega, innovaatiliste ettevõtete ja ülikoolidega kogu Euroopas. Steve on endine BBC TV News ajakirjanik ja praegune BBC Academy koolitaja, esineja ja konsultant.

Koolitaja Artem Daniliants

Artem Daniliants on online marketingi ekspert Soomest, kellel on tehnoloogiline taust ja vene marketingi know-how. Artem on internetiturunduse spetsialist digitaalses turunduses, SEO, e-kaubanduse ja tehnoloogia maailmas. Juba keskkooliajal õppis ja tegeles ta programmeerimisega, avaldas oma esimese kodulehe, õppis iseseisvalt SEO’d ja netiliiklust väga edukalt juhtima (ilma turunduseelarveta). 2010. aastal asutas oma firma LumoLink, mis on teedrajav ettevõte, kus on edukalt ühendatud tehnoloogiaid ja veebiturundus. Artem on töötanud marketingi konsultandina, turundusjuhina ja nõustajana mitmetes Soome ettevõtetes, aidates ettevõtetel teha online müüki üle Euroopa ja maailma.

Koolitaja Uwe Sponholz

Uwe Sponholz on Skandinaavia ja Saksamaa müügikogemusega marketingi ja müügijuht Saksamaalt. Alates 2003. aastast on ta Sponholz and Partner juhtivpartner ning omab pikaajalist rahvusvahelist ärikogemust. Ta tunneb hästi kaubandust ja teenusettevõtteid ning omab pikaajalist rahvusvaheliste müügimeeskondade koolitamiskogemust erinevates ettevõtetes B2B turunduse ja müügi valdkonnas. Uwe on varasemalt koolitanud EAS Missioon Saksamaa programmides müügijuhtimist ning B2B müüki ja turundust.

Praktik Christian Testman

Christian Testman on Norra-Eesti ettevõtte Ocean Visuals tegevjuht Norrast. Tal on tugev taust rahvusvahelises müügis, äri arenduses, marketingis, tootejuhtimises ja juhtimises. Christian on olnud rahvusvahelisel ICT tööstuses 25 aastat ja ta on pühendunud digitaliseerimisele, mobiilsusele, turvalisusele ja kontrolltehnikatele. Ta loob uusi ettevõtteid, tooteid ja talle meeldib muutuste protsess ja uute tehnoloogiatega tutvumine. Christian on juhatuse esimees Norra-Eesti Kaubanduskojas, Ukraina-Norra Innovatsiooni Äriühenduses jm.

Praktik Argo Sildvee

Argo Sildveel on üle 10.a ekspordimüügi ja marketingi alast töökogemust merendus- ja ehitussektoris – ta on müünud erinevaid tooteid rohkem kui 50 riiki üle maailma. Parimatel aastatel kulus tal üle 170 päeva reisimisele ja ekspordi võtmeisikutega kohtumistele - ta omab suurepärast kogemust kontaktide loomisel Aasias, samuti on tal head kogemused ettevõtetega koostööst Skandinaavias ja Saksamaal. Argo on olnud ärimentor EAS-i ärimentorprogrammis, kus ta on mentorina olnud abiks mitmetele ettevõtetele. Programmi praktikuna oskab Argo luua kiiresti head kontakti auditooriumiga jagades oma väärtuslikke kogemusi projektimeeskonnast ainukesena eestlase pilgu läbi. Argo on hea energiaga inspireeriv esineja ja lugude jutustaja.

Koolituste toimumise ajad
7. veebruar 2019 a. Turu valimine
11. märts 2019 a. Turu-uuringud
8. aprill 2019 a. Turule sisenemise strateegiad
9. aprill 2019 a. Ekspordikuvandi loomine ja lugude jutustamine
9. mai 2019 a. Digitaalsed müügikanalid (1. päev)
10. mai 2019 a. Digitaalsed müügikanalid (2. päev)
4. juuni 2019 a. Müügi- ja läbirääkimiste oskused
5. juuni 2019 a. Ekspordipartnerite juhtimine
13. veebruar 2019 a. Turu valimine
26. märts 2019 a. Turu-uuringud
9. aprill 2019 a. Turule sisenemise strateegiad
10. aprill 2019 a. Ekspordikuvandi loomine ja lugude jutustamine
21. mai 2019 a. Digitaalsed müügikanalid (1. päev)
22. mai 2019 a. Digitaalsed müügikanalid (2. päev)
6. juuni 2019 a. Müügi- ja läbirääkimiste oskused
7. juuni 2019 a. Ekspordipartnerite juhtimine
Koolituste hind

Ettevõtte omaosalus koolitusel “Süsteemne eksport Euroopas” on 420 eurot ühe osaleja kohta (lisandub käibemaks).

Programmi kaasrahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest.

Kandideeri ekspordijuhtide koolitusele hiljemalt 18. jaanuaril 2018. a SIIN

Programmis osalemine on ettevõtte jaoks vähese tähtsusega abi (VTA). VTA on ettevõtte kohta 4000 eurot.

Ettevõttele  jooksva majandusaasta ja kahe eelneva majandusaasta jooksul antud vähese tähtsusega abi ei tohi ületada koos programmi raames antava toetusega vähese tähtsusega abi ülemmäära 200 000 eurot (maanteetranspordi valdkonna ettevõtetel 100 000 eurot).

Lähemalt VTA-st.

Kontrolli oma ettevõtte VTA vaba jääki Rahandusministeeriumi lehelt!