23.11
2018

Kuidas teha oma tootest tugev ekspordiartikkel?

Eesti ettevõtetel on vähesed teadmised strateegilise kasvu ja fokusseerimise kohta, mis väljendub tihtipeale selles, et korraga võetakse ette mitu turgu ning kõigi jaoks ei jätku ressursse. Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits on viimase kümne aasta jooksul kohtunud paljudega Eesti eksportööridest ning tema hinnangul on just strateegilise kasvu alaste teadmiste puudulikkus nende ettevõtete selgelt kõige nõrgem koht. „Rahvusvahelised partnerid aga eeldavad, et strateegilised valikud on oskuslikult tehtud ning uued partnerid suudavad pikaajaliselt valitud strateegiasse investeerida,” sõnas Naarits.

Raul Lättemägi, Eesti 2018 aasta Keskkonnasõbralikuma ettevõtte Advanced Sports Installations Europe eestvedaja, on suutnud 10 aastaga oma unikaalsest kunstmuru väljakute taastamise ja taaskasutuse tehnoloogiast teha tugeva ekspordiartikli, eksportides 99% oma tööst ja tehnoloogiast 24 riiki. Oma edu tagatiseks peabki ta spetsiifilist iga riigi keskset ekspordistrateegiat. „Iga riik vajab omaette lähenemist ja strateegiat. Isegi kui põhiteenus on erinevatel turgudel sarnane, siis igal turul siiski oma nüansid,” märgib ta veendunult.

Strateegia praktikum alustab: müügi kasvatamine ja uued sihtturud

Selleks, et rohkemad Eesti ettevõtjad õpiksid eksportima läbimõeldud strateegilise plaani alusel, alustavad Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) ja Marketingi Instituut uue strateegia praktikumiga. Praktikumis õpitakse kogenud ekspertide käe all oskuslikult planeerima kasvu ja uutele sihtturgudele sisenemist. Koolitus- ja mentorprogrammi, kus saab osalemisvõimaluse kuni 32 ekspordikogemusega ambitsioonikat kasvupotentsiaaliga ettevõtet, saab kandideerida kuni 30. novembrini.
Anu-Mall Naaritsa sõnul hõlmab praktikum peamisi ettevõtte strateegiliste tegevuste ja sammude läbikäimist ja analüüsi, mis omakorda on eeldused ka edukaks ekspordimüügiks. „Strateegia ei ole dokument, mida hoida kapinurgal või lauasahtlis, vaid see on tegelik ressursside, kasumisoovide, ambitsioonide, organisatsioonilise võimekuse jpm adekvaatne hindamine ja fokusseerimine selleks, et olla suutelised olemasolevate ressurssidega korda saata võimalikult palju mõistliku ajaga,“ toonitab ta. „Ilma seda protsessi läbimata pole tänapäeva maailmas tänu ülitihedale konkurentsile võimalik suurt edu saavutada.“ Suurt tähelepanu pööratakse just konkreetsete osalevate ettevõtete tootlikkuse tõstmisele – praktiline kuuepäevane koolitus on kombineeritud ettevõtte iseseisva töö ja seda toetava personaalse mentorlusega. Praktikumis osalevate ettevõtete omaosalus on 950 eurot ja ühest ettevõttest võib osaleda mitu inimest. Ettevõtetest moodustatakse kaheksaliikmelised grupid, kes töötavad paralleelselt 2019. aasta algusest juunini.

Strateegia praktikumis käsiteldavad teemad:

  • Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse ja väljakutsed strateegia kujundamisel
  • Ettevõtte kaardistamine ning arenguambitsioon
  • Väärtuspakkumine ja strateegilised väljakutsed
  • Strateegilised valikud, äri modelleerimine ja eesmärkide püstitamine
  • Strateegia elluviimine

Täpsema info programmi kohta leiad siit.
Kandideerimise tähtaeg on 30.11.2018, selleks palun täita kandideerimisvorm.

Küsimuste korral võta julgelt ühendust!

 


 
Infopesa: 
Kommenteeri meie Facebooki lehel