23.07
2018

Kuidas reklaamida efektiivselt prindis?

Neurouuringute põhjal on selgeks tehtud, et printmeedia mõjub inimestele palju tõhusamalt kui digimeedia. Täna arutleme printmeedia uutel suundadel Ronald Viinaga Ekspress Meediast. Ronaldiga vestles Anu-Mall Naarits.

 

Kuidas teha prindis reklaami hästi ja mõjusalt?

Kõige olulisem asi on teada, keda sa kõnetad. Kogu printi ühe kaikaga lüüa ei ole õige. Kirjastame kolme suurt nädalalehte ja ühte päevalehte ja näeme, et lehest lehte on sihtgrupp väga erinev. Enne reklaami planeerimist peab olema kindel seos sihtgrupiga. Koos sihtgrupiga on oluline kaardistada ka reklaami eesmärk: kas tahad tõsta brändi tuntust, teha kampaaniareklaami, kupongilahendust või sisuturundust.

Kui tahad lühiajalisi kiireid müüginumbreid, siis tee tavalist bännerreklaami. Kui sa tahad pikaaegset tarbijalojaalsust ja vaikselt kuid pikaaegselt kasvavaid müüginumbreid, siis sisuturunduskampaaniad on need, mis muudavad tarbijate mõtlemisviisi ja suhtumist mingisugustesse kaubamärkidesse.

 

Kes Eestis kõige paremad sisuturundajad prindis on?

Parimad sisuturundajad ei ole hardcore ajakirjaniku taustaga inimesed, nad on pigem kommunikatsioonivaldkonna inimesed, kes suudavad mõelda kuidas artiklikl oleks kõnetav sisu ja kuidas panna see rahaliselt tööle. Väga paljud kliendid ei saa täpselt aru, mis see sisuturundus on ning soovivad endiselt teha igast sisuturundusartiklist reklaamartiklit.

 

Kuidas on tänaseks arenenud printmeedia tulemuslikkuse mõõtmise võimalused?

See on eluaegne küsimus, et kuidas mõõta printi. Siin on erineva sisu ja sõnumiga reklaamid, millel on omad monitoorimisvõimalused. Näiteks prindil on väga veebi-suunav jõud tänapäeval. Inimene näeb mingit toodet, teenust mis teda kõnetab ja ta läheb enamasti edasi kodulehele või otsib lisainfot veebist. Välismaal kasutatakse veebis tihti reklaamil aladomeene ehk suunatakse inimene kindlale domeenile ning seda on hiljem võimalik mõõta. Meil Eestis töötavad hästi promokoodid, aga kupongid Eestis ei tööta. Inimestel ei ole Eestis seda harjumust, et lõigata välja kupong ja minna sellega kuhugile

 

Missugused on printmeedia lähiaastate trendid maailmas ja Eestis?

Ma usun, et midagi revolutsiooniliselt prindis muutuda ei saa. Näeme, et päevalehtede numbrid käivad maailmas alla. Nädalavahetuse lehed muutuvad võib-olla pigem mahukamaks, sisukamaks. Kindlasti on printmeedias nišiäri see mis õitseb.

 

Pikemat arutelu teemal kuula Turundusraadio saatest SIIN

Infopesa: 
Kommenteeri meie Facebooki lehel