Moe- ja trenditoodete turunduse programm

Sissejuhatus

Lisaks rõiva, jalanõude ja aksessuaaridele on mood ja trend muutumas järjest olulisemaks paljudes valdkondades. Kuuleme moes olevatest maitsetest, tehnoloogiatest, hotellidest ja paljust muust. Sajad ja tuhanded turundajad üle maailma istuvad oma kabinettides ja murravad oma pead selle üle, kuidas luua oma tootest järgmine iPhone, Nobu või Zara. Sellel kursusel õpitakse tundma ja kasutama moe ja trenditoodete turunduses kasutatavaid võtteid.

Loe Triin Tšoritša edulugu ja tema "smartbag" idee sündimisloost

Loe intervjuud Kuldnõela võitja Piret Ilvesega, kes on esimese "Moe- ja trenditoodete turundus" koolituse vilistlane. 

Kuula Turundusraadio saadet, kus ehtekunstnik ja New Vintage by Kriss brändi looja Kriss Eglite jagab oma kogemusi.

Loe lisaks, kuidas sotsiaalmeedia aitab moe- ja disainitooteid turundada!

Sihtgrupp
  • kes tegutsevad moe ja disaini valdkonnas või kes plaanivad oma uutest toodetest luua trenditooted;
  • kelle ülesanne on leida sobiv positsioon oma tulevasele trenditootele;
  • kelle ülesanne luua või arendada trenditoodete portfell;
  • kelle ülesanne on trenditoode turule tuua;
  • kes loovad brände reklaamiagentuurides;
  • kes otsivad trenditootele müügikanaleid.
Kursuse sisu

I koolituspäev: Moeäri alused. Turu segmenteerimine ja positsioneerimine.

  • Moeäri alused.
  • Moetrendid ja nende tekkimine.
  • Trendide leidmine (Trend Spotting);
  • Klientide segmenteerimine moe-eelistuse alusel;
  • Moe ja trenditoote positsioneerimine;

II koolituspäev:  Tootekompleksi loomine. Hinnakujundus.

  • Sortimendi loomise strateegia.
  • Tooteplaani loomine.
  • Tooteriskide juhtimine.
  • Tootearenduse protsess.
  • Hinnakujunduse strateegia: hinnaarhitektuur ja hinnapunktid,
  • Allahindluste juhtimine.

III koolituspäev: Brändi loomine.

  • Brändi loomine.
  • Brändi väärtuste defineerimine.
  • Brändi elementide defineerimine;
  • Brändi müügikeskkond.
  • Asukoht.
  • Väljapanek.
  • Flagship’i kontseptsioon;
  • Trendi loomine. Seeding.
  • PR.
  • Reklaam ja fotokeel.
  • Viral Marketing.
  • Üritused ja showd.
  • Ristturundus;

IV koolituspäev: Müügistruktuur. Müügi kasvatamine läbi litsentseerimise.

  • Müügiviisid.
  • Hulgimüük ja võtmekliendi turundus.
  • Frantsiis.
  • Litsentseerimine.
  • Jaekaubandus.
  • Online kaubandus.
Kursuse läbinu teab
  • kuidas aru saada võimalusest luua moe- või trenditoode;
  • kuidas luua tasakaalustatud trenditoodete portfell;
  • kuidas tuua trenditoode jõuliselt turule ning kasvatada selle tuntust järjepidevalt;
  • kuidas toetada trenditoodete müüki kauplustes.
Koolitusmeetodid

Kursus koosneb neljast koolituspäevast (28 AT) ja lisanduvast iseseisvast kodusest tööst. Esimesel koolituspäeval avatakse teemad teoorias ning lahendatakse gruppides teooria kinnistamiseks praktilisi ülesandeid, millele koolitaja annab tagasiside. Iseseisvad kodused tööd teevad osalejad peale esimet, teist ja kolmandat koolituspäeva. Teisel, kolmandal ja neljandal koolituspäeval alustatakse koolituspäeva kõikide osalejate koduste tööde ettekandmise ning koolitaja poolse põhjaliku analüüsi, tagasiside ja soovitustega. Nende koolituspäevade teine pool pühendatakse uue teema teooria tutvustamisele ja läbiarutamisele. Neljapäevase koolituse maht on 65 AT. 

Koolituskeskkonnas www.turundusproff.ee on koolitusmaterjalid iseseisvaks läbitöötamiseks. 

Koolituse lõpetaja, kes osaleb ainult koolituspäevadel, saab selle kinnituseks tõendi. Koolituse lõpetaja, kes lisaks koolituspäeval osalemisele esitab iseseisva töö ning saab sellele koolitaja tagasiside ja hinnangu, saab selle kinnituseks tunnistuse, kus on märgitud, et tulemus on arvestatud. 

Koolitaja

Koolitaja Anu-Mall Naarits on ligi 15 aastase kogemusega turundusjuht erinevates suurettevõtetes: Eesti Kindlustuses, Radiolinjas, Baltikas ning sama kaua ka tudengite ja ettevõtjate koolitaja. Baltikas juhtis Anu turundust ja müüki üle viie aasta vastutades nelja brändi (Monton, Mosaic, Baltman ja Ivo Nikkolo) turunduse ja müügi eest Baltikumis, Ukrainas, Venemaal, Poolas ja Tšehhis. Anu on nõustanud ka Marati turundust ja müüki. Ta on ennast moeturunduse valdkonnas täiendanud Milaanos IED-s. 

Soovitajad

„Kõige enam meeldis mulle kodutööde analüüsimine, mille käigus sai praktilisi ja konkreetseid lahendusi ning näpunäiteid. Väga olulise osa moodustasid koolitusprogrammis minu jaoks ka turundusplaani vajalikkus, läbimõeldus ja kanalite valik. Huvitavad olid tähelepanekud Baltika näitel. Bränd kui mulje loomine sai uue tähenduse." Lilli Jahilo, moedisainer,  www.lillijahilo.com

„Meeldis kõik, sest sain väga palju uut informatsiooni. Kõik plaanid tuleb konkreetselt paika panna ja oma tegevused pikalt ette mõelda. Esile tõstaksin ka optimeerimise kodutööd, hinnastrateegia, tootearenduse ja sellega seotud riskide maandamise.“ Kalle Aasamäe, disainer, 2204DESIGN OÜ, www.kalleht.com

„Koolitust väärtustan väga kõrgelt. Ühtepidi oli minu jaoks enam väärtust loov teiste koolitusel osalejatega peetud avatud ja praktilised arutelud, kogemuste jagamised ning üksteiselt õppimine. Koolitusel osales Eesti moetööstuse paremik, kellel kõigil erinev taust- kes omab kogemust välismaalt, kes suurfirmast- tänu koolitusele sain minagi sellest osa. Hea tõdemus on ka see, et tekkis hea tervikpilt, kui kõik osad läbida, siis lõpus on sul teada, kust alustada või mida järgmiseks ette võtta. Koolituselt saadud materjale kasutan tõesti pea igapäevaselt!“ Kaidi Kuur, moedisainer,  www.kaidikuur.com

„Kõige enam meeldis hinnajuhtimise ja -kujundamise teema. Oluline oli brändi positsioneerimise sõnum. Meeldisid lihtsad võtted kuidas analüüsida tooteid ja leida õige sihtgrupp. Väga hea koolituse ülesehitus, sisukus ja vajalikkus.“ Kadri Kruus, kotidisainer, Kadri Kruus Bags & Accessories, www.kadrikruus.com

„Koolitus oli väga sisukas. Meeldis kõik, eriti praktilised nõuanded. Hea oli tõdeda, et saadud teadmised müügikeskkonna osas ja toodete hinnastamise teemal, suunasid mind õigele rajale. Sain teadmisi info organiseerimisest ja kuidas muuta see kasulikuks uute toodete loomisel ja planeerimisel. Kui oluline on brändi lahtiseletamine nii poodides kui ka müügikeskkonna müüjatele.“ Kriss Põldma , ehtedisainer, new wintage by Kriss, www.nvbyk.com

"Soovitan seda kursust kõigile oma brändiga alustavale või töötavale disainerile." Triin Kärblane NYMF moestuudio

"Moe- ja bränditurunduse koolitus oli igati kasulik ja huvitav kogemus, mida võiks soovitada neilegi, kes otseselt moeäriga ei tegele, kuid kes soovivad oma brändist vormida ihaldusväärse ja hästimüüva kaubamärgi. Koolitus mõjus lisaks harivale osale ka inspireerivalt - tänu paljudele näidetele ja grupitöödele tekkis nii mõnigi huvitav idee, mida oma töös ära saan kasutada. Boonuseks oli asjaolu, et kohtusin kursustel mitmete huvitavate inimestega, kellega ehk edaspidigi koostööd teen!" Kristi Tamming Salon+

"Koolituse graafik oli väga hästi ja mugavalt üles ehitatud ning võimaldas lahendada jooksvalt isikliku ettevõtte probleeme avardades samaaegselt oma silmaringi antud valdkonnas. Soovitan soojalt antud koolitust (väike)ettevõtetele ja disaineritele, kes peavad olema oma töös väga paindlikud. Samuti juhtis koolitus ettevõtjaid ja disainereid mõtlema igapäevaselt oma kliendi soovidele ja alles seejärel oma toote/teenuse peale." Hanna Tiidus PaperDolls Disain

"Soovitan kursust ambitsioonikalt mõtlevale ettevõtjale, kelle eesmärgiks on saavutada rahvusvaheline läbilöök." moekunstnik Anu Hint

"Moe- ja trenditoodete turunduse kursus on tõeliselt üllatav leid Eesti koolitusturul. Suurimateks plussideks kompetentne koolitaja ning 100% moele keskendumine. Moevaldkonnas tegutsejatele praktiline ja äärmiselt kasulik niššitoode." Piret Ilves Piret Ilves Moemaja OÜ

Koolitustingimused

Marketingi Instituudi koolitus toimub ruumis, mis vastab tervisekaitse nõuetele. Koolitust toetab e-õppe keskkond aadressil www.turundusproff.ee. Koolitused toimuvad alati olenemata osalejate arvust. Erakorraliselt on Marketingi Instituudil õigus muuta koolituse aega vastavalt kokkuleppele õppijatega. Lisainfo õppetöö korralduse ja kvaliteedi tagamise kohta. 

Täienduskoolituse õppekavarühm: Turundus ja reklaam

Koolituste toimumise ajad
Koolituste hind

Koolituse hind 990€ + km sisaldab koolituspäevade läbiviimist, koduste tööde tagasisidestamist ja hindamist, koolitusmaterjale koolituskeskkonnas www.turundusproff.ee, koolituspäeval kahte kohvipausi ja lõunat.