Missioon Saksamaa!

UUS! Missioon Saksamaa!

EAS koostöös Marketingi Instituudiga kutsub 25 eksportiva ettevõtte ekspordijuhti osalema programmis, kus koolitajate ja konsultantide toel aidatakse Eesti eksportijatel siseneda või laieneda Saksa turul. Programm viiakse läbi koostöös Saksamaa juhtiva koolitus- ja konsultatsioonifirmaga Steinbeis.

Programmis on

  • 8 päeva rahvusvahelisi koolitusi;
  • toidu, mööbli, elektroonika, IT ja ehituse valdkonna konsultantide nõustamine Saksamaa turundusplaani koostamisel, min 8 h ettevõtte kohta;
  • iga ettevõtte jaoks konsultatsioonibüroo koostatud Saksa turu võimaluste analüüs;
  • kahepäevane õppereis Saksamaa ettevõtetesse;
  • kolme ärikohtumise kokkuleppimine Saksamaa ettevõtetes.
Koolitusprogrammi teemad

Avaseminar Tallinnas 24. aprill

Äri alused Saksamaal. Saksamaa turu kaardistamine (27.-28. juuni, Tallinn)

  • Saksa ärikeskkonna areng
  • Äristruktuur ja regionaalne majandus
  • Äriotsuste vastuvõtmine
  • Saksa turu analüüs ja turu-uuringud

Strateegiline turundus Saksamaal (13.-14. juuli, Tallinn)

  • Kuidas jõuda Saksa otsustajateni?
  • Strateegiline turundus B2B ja B2C turul
  • Mittelstand ettevõtted
  • Varjatud võitjad (Hidden Champions) ja teised Saksa turu ettevõtete tüübid

Digiturundus Saksamaal (18.-19. september, Tallinn)

  • Digitaalse turunduse alused Saksa turul
  • Viimased arengud online turunduses ja sotsiaalmeedias
  • Saksamaa IoT (Internet of Things) ja Industrie 4.0
  • Edukad digitaalse turunduse kontseptsioonid Saksa klientide jaoks

Müügijuhtimine Saksamaal (9.-10. november, Tallinn)

  • Müügijuhtimise väljakutsed Saksa turul (servitization, digitaliseerimine)
  • Müügivõrgustiku loomine ja oma müügiesindajate värbamine Saksa turul
  • Müügijuhtimine tänapäevaste KPI-dega ja tasusüsteemidega
  • Saksa turu kliendisuhete juhtimine

Koolitusmetoodika: loengud kombineerituna kaasuste ja videokaasuste ning grupiharjutustega. Koolitusprogramm sisaldab iseseisvaid koduseid töid.

Koolituse õpiväljundid

Koolituse lõpetanu teab

  • missugused on äri alused Saksamaal;
  • kuidas analüüsida Saksa turgu;
  • kuidas segmenteerida Saksa turgu;
  • kuidas prioritiseerida sihtgruppe;
  • kuidas valida ärimudelit ja strateegia Saksa turul;
  • kuidas valida tootearenduse strateegia Saksa turul;
  • kuidas valida Saksa turule sisenemise strateegia;
  • kuidas juhtida kodulehe tulemuslikkust ja optimeerida kodulehte erinevatele Saksa turu otsimootoritele;
  • kuidas kasutada Saksa sotsiaalmeediat ja teisi kanaleid kodulehele külastajate toomiseks Saksamaal;
  • kuidas kasutada sisuturundust Saksamaal;
  • kuidas luua müügisüsteem Saksamaal;
  • millal kasutada distribuutoreid, agentide võrgustikke, edasimüüjaid,
  • kuidas leida kontakte Saksamaal;
  • kuidas juhtida võtmekliendisuhteid ja läbirääkimisi Saksamaal;
  • kuidas luua müügimaterjalie Saksa turule,
  • kuidas juhtida Saksa turul rahvusvahelist müügimeeskonda.
Koolitaja Prof. Manfred Manthey

Prof. Manfred Manthey on esimese mooduli koolitaja, kes jagab oma pikaajalisi kogemusi sellest, kuidas Saksamaal äri tehakse. Ta on omandanud rahvusvahelise haarde töötades väga erinevates kultuuriruumides – Iisraelis, Palestiinas, Aasias, Süürias ja Lähis-Idas. Tänu sellele oskab prof. Prof. Manthey hästi tõlgendada Saksa kultuuriruumi erinevusi välismaalaste jaoks. Ta on töötanud nõustajana nii Euroopa komisjonis, kui ka rahvusvahelistes konsultatsioonifirmades, andes nõu erinevate äriarenduse projektide loomisel ja elluviimisel. Samal ajal on ta olnud aktiivselt tegev erinevates ülikoolides, pidades loenguid rahvusvahelisest turundamisest, juhtimisest, äri tegemisest Saksamaal, ärijuhtimisest, rahvusvahelisest ärikeskkonnast ja ka Euroopa Liidust. Prof. Manthey on koolitanud ettevõtjaid erinevate ülikoolide juures sh Hispaanias, Prantsusmaal, USAs ja Serbias. Ta on olnud Tai kaubandus- ja tööstuskoja juhatuse liige ja ka rahvusvahelise ärinõukogu liige Pforzheimi Kaubandus- Tööstuskojas. Ta on juhtinud Saksa-Tai kaubanduskoda Bangkokis ning arendanud väikeettevõtlust Indoneesias, Jakartas. Prof. Manthey ärikontaktide võrgustik on erakordselt lai ja ta on lahkesti nõus oma võrgustikku jagama Eesti eksportijatega.

Koolitaja Jean Sutton

Jean Sutton on üks paremaid turu-uuringute valdkonna konsultante ja koolitajaid. Tal on oma konsultatsioonibüroo Londonis, lisaks sellele on ta koolitanud nii ITM Worldwide meeskonnas, kui ka ettevõtjaid Londonis erinevate ülikoolide täiendõppeprogrammide raames. Jean Sutton on varasemalt koolitanud Eestis Ekspordirevolutsiooni programmis osalejaid, olles üks lemmikkoolitajaid. Ta on laia haardega ekspert ja viinud läbi mitmeid erinevaid rahvusvahelisi turu-uuringute projekte sh Saksamaa turu erinevates valdkondades. Ta on praktiline ja inspireeriv ning oskab suurepäraselt oma teadmisi ja kogemusi edasi anda.

Koolitaja Prof. Waldemar Pförtsch

Prof. Waldemar Pförtsch on strateegilise turunduse koolitusmooduli koolitaja, kellel on laiad teadmised tööst erinevate rahvusvaheliste klientidega Šveitsis, Hiinas, Ühendkuningriigis, Hollandis, Belgias, Indias ja Rootsis. Peamiselt on ta nõustanud erinevaid tööstusvaldkonna ettevõtteid. Prof. Pförtsch on koolitanud erinevates ülikoolides ettevõtete juhte Executive MBA programmides nii Hiinas, Prantsusmaal, Indias kui Hollandis ja mujal ning on bestselleri „Transformational Sales“ kaasautor. Alates 2016. aasta maikuust koolitab prof. Pförtsch ka ITM Wordlwides, rahvusvahelise B2B turunduse valdkonnas. Lisaks annab ta loenguid Mannheimeri koolis ja Hiina rahvusvahelises ärikoolis Shanghais.

Koolitaja Prof. Dr. Sonja Salmen

Prof. Dr. Sonja Salmen on digitaalse turunduse koolitusmooduli koolitaja, kes teab tipptasemel digitaalses ja sotsiaalmeedia turunduses toimuva kohta Saksa turul. Tal on tugev taust B2B turundusest, kus ta on olnud nõuandja erinevates assotsiatsioonides. Ühtlasi on ta aidanud USA Quadral Group`il siseneda Saksa turule. Prof. Salmen on olnud ettevõtja 2000ndate algusest alates, kui online-turundus hoogsalt kasvama hakkas. See on andnud talle tänaseks hea põhja ja valdkonna süvitsi mõistmise. Prof. Salmen on teinud erinevaid uurimistöid elektroonilise kliendihalduse valdkonnas, internetipanganduses, kodulehtede arenduses Saksa, Austria ja Šveitsi turgudel. Alates 2003. aastast on ta olnud seotud Steinbeis Consultinguga ja olnud seal elektroonilise äri konsultant. Prof. Salmen on e-kaubanduse ajakirja Win nõukogu liige ja Mannheimi sotsiaalmeedia akadeemia nõukogu liige ning juhtinud Steinbeis Consulting`us sotsiaalmeedia valdkonda. Lisaks Heilbronni ülikoolile, kus ta on andnud sotsiaalmeedia ja online-meedia juhtimise, e-strateegia ja ärijuhtimise loenguid, on Prof. Salmen koolitanud ka ettevõtjaid erinevates Saksamaa ettevõtetes.

Koolitaja Prof. Uwe Sponholz

Prof. Uwe Sponholz on viimases moodulis B2B müügi ja turunduse koolitaja. Alates 2003. aastast on ta Sponholz and Partner juhtivpartner ning omab pikaajalist rahvusvahelist ärikogemust. Prof. Sponholzil on kogemus meditsiinitoodete müügist ning teadmised tehnika ja tööstuslahenduste valdkonnast. Ta tunneb hästi kaubandust ja teenusettevõtteid ning omab pikaajalist rahvusvaheliste müügimeeskondade koolitamiskogemust erinevates ettevõtetes B2B turunduse ja müügi valdkonnas.

Nõustamine Saksa turule sisenemiseks

Saksa turule sisenemist või seal laienemist toetavad konsultandid Saksamaa ühest juhtivast konsultatsiooniettevõttest Steinbeis, kus on 35 aastane kogemus tehnoloogia rakendamisest koostöös akadeemikutega ning väga praktiline kogemus erinevates tööstusvaldkondadest. Steinbeisi võrgustik koosneb 800 ülikooli õppejõust ja 4000 insenerist, konsultandist ja ärijuhist, kes nõustavad ja koolitavad.

Steibeisi konsultandid

  • külastavad ettevõtteid mais 2017;
  • koostavad iga ettevõtte jaoks Saksa turu võimaluste analüüsi juunis 2017;
  • viivad läbi kahe-päevase õppereisi Saksamaa ettevõtetesse juunis 2017;
  • lepivad kokku iga ettevõtte jaoks kolm ärikohtumist Saksamaa potentsiaalsete klientide juures, kus nad ise juures viibivad oktoobris 2017;
  • aitavad ettevõttel koostada Saksa turule sisenemise või seal laienemise plaani projekti lõpuks novembris 2017.
Ehitusvaldkonna konsultant Wilfried Ludwigs

Wilfried Ludwigs on pikaajalise kogemusega ehitusvaldkonna konsultant. Ludwigs on Steinbeisiga seotud 2013. aastast, kus ta on rahvusvahelise müügi, turunduse ja tootmise ekspert. Tal on kogemusi nii turu-uuringutest ja analüüsist, ettevõtte juhtimisest, teeninduse, turunduse, müügi-, kasumi ja muudatuste  juhtimisest, tootearendusest ja rahvusvahelise ettevõtete aitamisest Saksamaa turule. Lisaks sellele on Ludwigs ka hinnatud koolitaja. Tema emakeel on saksa keel, lisaks valdab inglise ja prantsuse keelt.

Elektroonika valdkonna konsultant Rolf Sost

Rolf Sost on suurte kogemustega elektroonika valdkonna konsultant, kes on oma enam kui 30aastase konsulteerimiskogemuse juures osalenud enam kui 100 erinevas projektis. Ta on ekspert järgmistes valdkondades: juhtimine, ettevõtte loomine, konsulteerimine, elektroonika ja elektritoodete tootmise korraldamine, tootmise planeerimine ja arendamine, kvaliteedijuhtimine, elektri- ja mehaaniliste mehaanikavaldkonna lahenduste juhtimine jpm. Lisaks sellele omab ta elektroonika valdkonnas silmapaistvalt laia kontaktivõrgustikku. Alates 1981. aastast on Sost olnud ettevõtte IBS Management Consultants omanik ja tegevjuht. Tema emakeeleks on saksa keel, räägib ka inglise, prantsuse ja portugali keelt.

IT valdkonna konsultant Patrick Brauckmann

Patrick Brauckmann on IT valdkonna konsultant, kellel on ligi 10aastane kogemus erinevate IT-ettevõtete müügi juhtimisest ning alates 2011. aastast konsulteerib ta Steinbeisis IT-ettevõtteid müügi ja turunduse valdkonnas. Brauckmann on aidanud arendada rahvusvaheliste ettevõtete online müüki Saksamaal ja teistel turgudel, aidanud luua IT müügistrateegiaid Saksa turule ning juhtida äriarenduse, müügi ja lobitööd Saksa turul. Tema emakeeleks on saksa ja hollandi keeled, lisaks räägib inglise keelt. 

Mööbli valdkonna konsultant Michael Sperber

Michael Sperber on mööblivaldkonna konsultant, kellel on kogemus ka puidusektorist. Ta on konsulteerinud mitu aastat, peamiselt mööblitööstust. Ühe näitena võib välja tuua tema häid kogemusi IKEAst. Sperbergi konsultatsioonivaldkondadeks on olnud nii sisenemine Saksa turule kui ka äriarendus Saksa turul. Michaelil on väga head sidemed Saksa ettevõtjatega ja suurepärased teadmised mööblivaldkonna toodetest ja protsessidest. Tema emakeeleks on saksa keel, lisaks valdab vabalt inglise keelt.

Toiduvaldkonna konsultant Roland Lock

Roland Lock on toiduvaldkonna konsultant, kes on turundanud nii piimatooteid, vett ja karastusjooke (sealhulgas Apollinaris, Schweppes, Liptonice) kui õlut, arendanud kohvikontseptsiooni ja töötanud tihedalt koos erinevate Saksa turu jaekettidega (Edeka, Spar, Merkur, Billa). Rahvusvahelistest brändidest on Lock müünud ja turundanud veel näiteks Henningeri, Karamalzi, Highlanderi, Frankenbrunneni, Taunusquellei, Almdudleri, Naturquelli, Tonino Lamborghinit, Cosmaid, Kauflandi ja Lidli. Ta on aidanud Saksa turule muuhulgas tuua mineraalvee Hispaaniast, kohvi kontseptsiooni Itaaliast ja Arla värske piima plastikpudelites Hollandist. Locki emakeeleks on saksa keel, räägib ladusalt ka inglise keelt.

Programmi kandideerimine

Nõuded osalemiseks:

  • Ettevõttel peab olema vähemalt 3-aastane ekspordikogemus, 2015 või 2016 aasta ekspordikäive vähemalt 800 000€ ning soov alustada või laiendada oma tegevust Saksa turul. Osaleda ei saa välistatud valdkondade ettevõtted (põllumajanduse esmane tootmine, kalandus ja vesiviljelus, tubakatoodete tootmine ning hasartmängude ja kihlvedude korraldajad).
  • Osalev ekspordijuht peab omama vähemalt 3-aastast ekspordikogemust, oskama inglise keelt vähemalt C1 tasemel või saksa keelt C1 tasemel ja inglise keelt B2 tasemel ning suurt soovi ennast arendada.

Programmi kandideerimine toimub pingerea alusel, mis koostatakse valdkonna põhiselt, võttes aluseks:

  • ekspordi müügitulu 2015 aastal;
  • lisandväärtus töötaja kohta 2015 aastal;
  • ettevõtte keskmine palk 2015 aastal;
  • toote keerukus või lõpptarbijale suunatus.

Registreeri infopäevale, mis toimub 16. märtsil kell 12-14 Nordic Forum Hotellis.

Programmi kandideerimise tähtaeg 13. aprill 2017. Kandideerimisavaldus.

Koolituste toimumise ajad
Koolituste hind

Programmi kaasrahastatakse Euroopa Regionaalfondi vahenditest, ettevõtte omaosalus on 2950€+km, millele lisanduvad ekspordijuhi reisi-ja majutuskulud Saksamaale. Hind sisaldab 8-päevast koolitusprogrammi, rahvusvahelise konsultandi visiiti ettevõttesse, Saksa turule sisenemise või laienemise võimaluste analüüsi koostamist, 2-päevast õppevisiiti Saksa turul oma valdkonna ettevõtetesse, jooksvat nõustamist Saksa turu ekspordiplaani koostamisel, kolme ärikohtumise kokkuleppimist ja konsultandiga koos seal osalemist.