E-kaubandus eksportijale

Sissejuhatus

Marketingi Instituut koostöös EASiga korraldab eksportijatele koolituse „E-kaubandus eksportijale“, mida rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Koolituse eesmärk
  • Tõsta Eesti ettevõtjate teadmisi ekspordist, arendada koostööd Eesti ettevõtjate vahel ning luua eeldused ekspordikäibe ning kõrgema lisandväärtusega toodete ja teenuste osakaalu suurendamiseks.
  • Tutvustada ettevõtetele e-kaubanduse algtõdesid ja võimalusi oma toodetega siseneda suurematesse e-poodidesse.
Koolituse sihtgrupp

Väikese ja keskmise suurusega alustavad ja tegutsevad Eesti ettevõtjad, kes vajavad infot ja nõuandeid, et valmistada oma ettevõte ette paremaks välisturule sisenemiseks, kes ootavad praktilist koolitust ja piisavalt võimalusi arutada oma ettevõtte situatsiooni ning kelle jaoks on oluline ka networking osalejatega. 

Läbitavad teemad
  • Mis on e-kaubandus?
  • Millised on esimesed sammud e-kaubandusega alustamiseks?
  • Millised on e-kaubandusele esitatavad nõuded?
  • Kuidas panna oma e-pood eksporditulu teenima?
  • Missugused on e-kaubanduse plussid ja miinused?
  • Kuidas saada oma toode müügile suurematesse e-poodidesse nagu Amazon ning millised on sealsed peamised tingimused ja nõuded?
  • Mida toob müük suuremates e-poodides (nagu Amazon) kaasa ettevõttele (logistikaküsimused, tarnetingimused, ladustamine jms)?
  • Praktiline näide e-poe rakendamisest eksportivas ettevõttes ja toote müümisest Amazonis.
Koolituse lõpetanu teab
  • Kuidas e-kaubandust kõige tõhusamalt oma ettevõttes eksportimiseks kasutada? 
  • Kuidas kasvatada e-poes ekspordikäivet? 
  • Kuidas saada oma toode müügile suurematesse e-poodidesse nagu Amazon ning kuidas sealsed tingimusi ja nõudeid täita sh logistikaküsimused, tarnetingimused, ladustamine jms?
Koolitusmeetodid

Koolituspäev (8 AT) sisaldab teoreetilist sissejuhatust teemasse, iseseisvaid- ja grupiharjutusi koos koolitaja tagasisidega, arutelusid, praktiku ettekannet ning koolitaja ja praktiku vastuseid küsimustele. Koolituskeskkonnas www.turundusproff.ee on koolitusmaterjalid iseseisvaks läbitöötamiseks.

Koolituse lõpetaja saab selle kinnituseks tõendi.

Koolituse päevakava:

09.45 - 10.00    Registreerumine
10.00 - 11.30    Koolitus
11.30 - 11.45    Kohvipaus
11.45 - 13.15    Koolitus
13.15 - 14.00    Lõuna
14.00 - 15.00    Koolitus
15.00 - 15.15    Kohvipaus
15.15 - 16.45    Praktiku ettekanne: E-kaubanduse võimaluste rakendamine konkreetse ettevõtte näitel 
16.45 - 17.15    Koolituse kokkuvõte 

Koolitusel osalemise piirangud:

EASiga koostöös korraldatud koolitusel, mis on rahastatud Euroopa Regionaalarengu Fondist, ei või osaleda:

  • konsultatsiooni- ja nõustamisbüroode esindajad, kellel ei ole selget plaani oma teenust/toodet eksportima hakata;
  • põllumajandustoodete esmase tootmise ettevõtted;
  • kalandus- ja vesiviljelusvaldkonna ettevõtted;
  • tubaka ja tubakatoodete valmistamise, töötlemise ja turustamise ettevõtted;
  • hasartmängude ja kihlvedude korraldamise ettevõtted;
  • raskustes olevad ettevõtjad, mis on sellisena määratletud liidu riigiabi eeskirjades.
Koolitaja ja praktikud

Henrik Aavik, e-kaubanduse koolitaja, on E-Kaubanduse Liidu juhatuse aseesimees ning Veebipartner OÜ juht. Henrik on oma ala tipp-asjatundjatest, kus ta on sel teemal koolitanud ettevõtjaid kui ka kõrgkoolis. Lisaks on nõustanud mitmeid suurfirmasid (nt Baltika). Henrik on tegelenud suhtekorralduse ja reklaamiga alates aastast 1996, alustades juba siis internetilahenduste pakkumist klientidele. Veebiturundus, sotsiaalsed võrgustikud ning mobiilse turunduse lahendused on tema valdkonnaks. Töötanud reklaamibüroos Future Media, suhtekorraldusfirmas Wilcox DA, olnud ETA nõukogu liige, majandusajakirjanik Eesti Päevalehes ning Äripäeva elustiiliajakirja Visioon peatoimetaja.

Praktik Mauri Abner on pikaajalise telekommunikatsiooni taustaga enne kui ta pisut rohkem kui 2 aastat tagasi asus tööle oma perefirmas Radis OÜ disainmööbli ekspordijuhina. Mauri telekommunikatsiooni taust on olnud tugevaks abiks erinevate rahvusvaheliste e-kanalite avamisel, mille hulka kuuluvad nii Amazon, Wayfair, SoDezign. Mauri on hinnatud tootearendaja ja projektijuht. 

Soovitajad

"Meeldis entusiasm, mida sarnaste tegevustega inimestega suheldes tekkis." (Kairi)

"Koolitusel osalemine on kvaliteetaeg eksporditeemal." (Kati)

"Mulle meeldisid professionaalsed näited ja hea koolitaja." (Mai)

"Teadmised ja praktilised näited laiendasid silmaringi. Sain palju häid praktilisi nõuandeid e-poe avamiseks." (Anne-Ly)

Koolitustingimused

Marketingi Instituudi koolitus toimub ruumis, mis vastab tervisekaitse nõuetele. Koolitust toetab e-õppe keskkond aadressil www.turundusproff.ee. Koolitused toimuvad alati olenemata osalejate arvust. Erakorraliselt on Marketingi Instituudil õigus muuta koolituse aega vastavalt kokkuleppele õppijatega. Lisainfo õppetöö korralduse ja kvaliteedi tagamise kohta

Lisainfo

Aivi Tinnus, kliendisuhete juht, 5688 6008, mi@mi.ee.

Vaata ekspordialast infot ka EAS-i koduleheküljelt.

Koolituste toimumise ajad
Koolituste hind

Tänu EAS-i ja Euroopa Regionaalarengu Fondi toetusele on koolituse hind 25€ + km, mis sisaldab koolitusmaterjale koolituskeskkonnas, kahte kohvipausi ja kerget lõunat.

 

Vaata lisaks ka teisi EASi koolitusi: