B2B strateegia- ja müügiprogramm

Sissejuhatus

B2B ehk äriturul kasutatakse B2C ehk lõpptarbijaturuga võrreldes täiesti erinevaid vahendeid. See viiepäevane koolitusprogramm on mõeldud nii Eesti siseselt kui ka ekspordis tegelevatele ärikliendimüüjatele ja ärikliendimüügijuhtidele selleks, et luua või täpsustada ärikliendistrateegia, ärikliendi turunduse ja müügipõhimõtted.

Sihtgrupp
  • müügijuhid, kes soovivad kasvada ärikliendimüügijuhiks või ekspordimüügijuhiks;
  • tegevjuhid ettevõtetes, kus ei ole turunduse ja/või müügijuhti ja nad ise peavad turunduse ning müügiga hakkama saama;
  • konsultandid, kes nõustavad ettevõtteid, näiteks reklaamibüroode projektijuhid või europrojektide kirjutajad;
  • turundusassistendid ja –spetsialistid, kes soovivad karjääriredelil edasi areneda.
Koolitusprogrammi läbinu teab
  • mis on B2B turundus;
  • kuidas segmenteeritakse B2B turgu; 
  • mis on väärtusahel ja kuidas seda kasutada B2B strateegia loomisel;
  • kuidas luua äriturul kontakte ja kuidas neid soojendada;
  • mis on KAM ja kuidas seda kasutada,
  • mis on juhtumipõhine turundus ja kuidas seda kasutada;
  • missugused on lepingutega seotud võimalikud riskid;
  • kuidas lepingutega seotud riske maandada;
  • missugused on kõige ohtlikumad klauslid lepingutes, millele tähelepanu pöörata;
  • millele pöörata tähelepanu ostu-müügilepingu sõlmimisel;
  • millele pöörata tähelepanu rahvusvaheliste ostu-müügi lepingute sõlmimisel;
  • missugune on B2B digiturunduse protsess;
  • kuidas panna B2B digiturundus vedama müüki;
  • mis tingimustele peab vastama B2B koduleht;
  • mis on SEM;
  • kuidas kasutada SEM-i B2B turunduses;
  • kuidas kasutada LinkedIn-i B2B turunduses;
  • kuidas kasutada Twitterit mõjuliidriteni jõudmiseks;
  • missugune on müügiprotsess;
  • kuidas peetakse ostu-müügiläbirääkimisi;
  • missuguseid strateegiaid ostu-müügiläbirääkimistes kasutatakse,
  • teab, missuguseid vigu läbirääkimistel tehakse ning kuidas neid vältida.
Koolituse läbinu oskab
  • kasutada väärtusahelat klientidele lisaväärtuse loomisel;
  • luua lihtsamat kontaktide soojendamise plaani;
  • näha B2B müügiprotsessi tervikuna ning seda oma ettevõttes kasutada.
  • käituda läbirääkimiste protsessis professionaalselt ja vältida vigu.
Koolitusprogrammi läbiviimine

B2B strateegia- ja müügiprogramm kestab 4 kuud. Selle aja sees on 5 lähiõppepäeva see on 40AT , millele lisandub iseseisev töö 5-10 h nädalas, kokku hinnanguliselt 160 h/kokku. Kodutööd ja eksamid esitatakse läbi kasutajasõbraliku ja lihtsa elektroonilise õppekeskkonna www.turundusproff.ee. Eksamil võib kasutada mooduli õppematerjale.

Hinnatakse kodutöid ja eksameid. Mooduli koolitaja hindab kodutööd ja eksamid 10 palli süsteemis, millest positiivselt sooritatuks loetakse töid hindele 4 – 10. CMI ehk Marketingi Instituudi sertifikaadi saab kõigi õppesoorituste sooritamisele vähemalt hindele 4. Õppijad varustatakse õppematerjalidega, mis on koostatud ja toimetatud Marketingi Instituudi koolitajate poolt.

Koolituse lõpetaja, kes osaleb ainult koolituspäevadel, saab selle kinnituseks tõendi. Koolituse lõpetaja, kes lisaks koolituspäevadel osalemisele esitab iseseisva töö ning saab sellele koolitaja tagasiside ja hinnangu, saab selle kinnituseks tunnistuse, kus on ära märgitud hinne. 

Programmi koolitajad

Anu-Mall Naarits, kes on Eesti üks tuntumaid turunduskoolitajaid ja turunduskonsultante, kellel on turunduskogemust üle 15 aasta. Ta on juhtinud turundus- ja müügimeeskondi Baltikas, Radiolinjas (praegune Elisa), Eesti Kindlustuses (praegune If Kindlustus) ning viinud läbi sadu erinevaid turunduskampaaniad ja võitnud muu hulgas Turundusteo auhinna 2012 aastal Lennusadama avamisturunduse eest, olnud turundusteo finaalis 2011 aastal Ekspordirevolutsiooni turunduskampaaniaga, mis tehti koostöös EAS-iga. Anu on Tallinn Marketing Weeki peakorraldaja. Ta on vastutanud muu hulgas otseturunduse, müügi- ja reklaammaterjalide eest.

Koolitaja Jaan Järv on viimase 5 aasta jooksul olnud Marketingi Instituudi ekspordivaldkonna koolitaja. Nelja aasta jooksul ta olnud mentoriks 10 ekspordi müügijuhile, keda aitas oma teadmiste ja kogemustega nii EASi poolt korraldatud Ekspordirevolutsiooni programmis kui Eksporditöötajate kvalifikatsiooni tõstmise programmis. Jaan on koolitanud viimaste aastate jooksul sadu ekspordist huvitunud ettevõtete esindajaid, kes on soovinud oma ekspordi suurendamiseks minna süsteemselt uuele turule, koostades eelnevalt ekspordiplaani ning võttes koolitusel Jaani juhendamise järgi läbiviidud turu-uuringud realistliku ekspordiplaani aluseks. Jaan on pikaajalise ostu ja müügi kogemusega ning oskab seda ka haaravalt edasi anda.

Matis Metsala töötab HTTPool Balticsi Eesti maajuhina, mis omab ka Balti riikides Twitteri ja LinkedIn’i sotsiaalvõrgustike reklaamimüügi eksklusiivõigust. Matis on töötanud turunduse ja turunduskommunikatsiooni alal alates 1996. aastast, olnud Delfi käivitanud meeskonna liikmena Eesti veebireklaami turu sünni juures, olnud nii agentuuri, meediakanali kui kliendi positsioonis, viimased kümmekond aastat toimetanud ka koolitaja, konsultandi ja nõustajana turundusküsimustes. Vabal ajal kirjutab ja esitab muusikat ja tegeleb audioproduktsiooniga.

Katrin Martinson on õigusbüroo Martinson ja Partnerid asutaja, jurist ja tal on pikaajaline kogemus AS SEB Pangas. Katrini tegevusvaldkonnad on lepingu-, perekonna-, tööõigus ning äriõigus. Katrin Martinson esindab kliente ja omab suuri kogemusi nii läbirääkimistel kui ka kohtumenetlustes. 

Koolitaja Argo Sildvee on töötanud merendus- ja ehitussektoris (eksportinud kruiisilaevadele uksi,mööblit jm) ning omab suurepärast kogemust kontaktide loomisel Aasias. Tihti on Argo kohta öeldud et “ Argo müüb sinna, kuhu keegi teine ei taha müüa või ei näe potentsiaali müüa”. Argo keskendub oma ettekandes kontaktide loomisele, seda teeb ta läbi erinevate ettevõtete eluliste näidete. Argo on suurepärane esineja, põhjalik esinemise ettevalmistaja, kes jagab kuulajatega meeleldi oma laia kogemuste pagasit. Argo Sildvee läbis EAS-i korraldatud Eksporditöötajate kvalifikatsiooni tõstmise programmi ning sai 2015. aastal Suurbritannias asuva The Institute of Export diplomi. See aitas tal teooriaga raamida ja süstematiseerida oma mahukad praktilised ekspordikogemused.

Koolitustingimused

Marketingi Instituudi koolitus toimub ruumis, mis vastab tervisekaitse nõuetele. Koolitust toetab e-õppe keskkond aadressil www.turundusproff.ee. Koolitused toimuvad alati olenemata osalejate arvust. Erakorraliselt on Marketingi Instituudil õigus muuta koolituse aega vastavalt kokkuleppele õppijatega.

Lisainfo õppetöö korralduse ja kvaliteedi tagamise kohta. 

Täienduskoolituse õppekavarühm: Turundus ja reklaam

Koolituste hind

5-moodulilise koolitusprogrammi hind 1250€ + km sisaldab koolituspäevade läbiviimist, koduste tööde tagasisidestamist ja hindamist, koolitusmaterjale koolituskeskkonnaswww.turundusproff.ee, igal koolituspäeval kahte kohvipausi ja lõunat.

Koolituste toimumise ajad