Turismiettevõtete ja sihtkohtade külalislahkuse arenguprogramm • Visionest

Turismiettevõtete ja sihtkohtade külalislahkuse arenguprogramm

TurundusKoolitusFlagship projects
Algas: 01/03/2022Lõppes: 01/04/2023

Riik: Eesti

Maht: 153 340,00 EUR

Sektor: Turism

Arenguprogramm edendamaks külalislahkust Eesti turismiettevõtetes ja sihtkohtades ning seeläbi tõsta turismiettevõtete ja sihtkohade arendus- ja turundusorganisatsioonide teadlikkust, külastajate rahulolu ning ettevõtete ja sihtkohtade konkurentsivõimet turismis nii sise- kui välisturgudel.

Diversity

Euroopa Regionaalarengu Fond

Turismiettevõtete ja sihtkohtade külalislahkuse arenguprogrammi oli edendada külalislahkust Eesti turismiettevõtetes ja sihtkohtades ning seeläbi tõsta turismiettevõtete ja sihtkohade arendus- ja turundusorganisatsioonide teadlikkust, külastajate rahulolu ning ettevõtete ja sihtkohtade konkurentsivõimet turismis nii sise- kui välisturgudel.

Turismiettevõtete ja sihtkohtade külalislahkuse arenguprogrammis:

• Osales 15 maakonda ehk terve Eesti.
• Toimusid koolitused kuues keskuses üle Eesti (Tallinnas, Tartus, Pärnus, Viljandis, Rakveres, Haapsalus)
• Programmi läbis edukalt 158 inimest 148-st turismiettevõttest
• Lõpetajatest 84% ehk 133 olid naised.

 

Arenguprogrammi tulemusena:

• Paranes piirkondlik koostöö turismiettevõtete vahel.
• Paranes koostöö turismiettevõtete ja sihtkohtade vahel.
• Toimus laialdane võrgustamine turismiettevõtjate vahel.
• Pandi kokku uusi turismipakette.
• Loodi uusi turismiteenuseid.
• Parandati klienditeekonda turismiettevõtetes.
• Õpiti end paremini turundama ning tagama korduvkülastusi.
• On Eestis juures üle 150-ne külalislahke turismiettevõtte.

Rahulolu programmiga

94% väga hea või pigem hea

Kui kasulikuks peavad osalejad saadud teadmisi oma edasises töös

94% pigem kasulikud, väga kasulikud

*Tagasiside põhineb 139 osalenu jäetud tagasisidel.

Äärmiselt kõrgelt (rahulolu üle 90%) hinnati osalejate poolt ka järgnevaid tegureid:

Projektijuhtimise kvaliteet – info jagamine enne seminare toimumiskoha, tegevuste jm osas 96%
Korraldajana jagame alati infot koolituspäevade eelselt, tuletame meelde saabuvaid tähtaegu ning oleme osalejatele alati abiks kõigi küsimuste korral. Oleme osaleja jaoks igati olemas, et osalemise mugavamaks ja meeldivamaks teha. Suurte õpigruppide puhul on oluline osalejate motiveerimine ja aktiivsena hoidmine.
Koolitajate pädevus ja sobivus teema esitlemisel 92%
Osalejad hindasid kõrgelt koolitajate professionaalsust ning praktilist kogemust turismivaldkonnas.
Koolitajate tagasiside iseseisvatele töödele ja nende tulemustele 91%
Õppematerjalid 90%

Külalislahkuse arenguprogramm koosnes ühest seminarisarjast sihtkohtade esindajatele ning viiest seminarisarjast turismiettevõtetele.
Programmi avas sihtkohaesindajatele suunatud seminaride sari, mille lõpetas edukalt 30 sihtkoha esindajat üle Eesti. Sealt edasi toimusid 5 seminarisarja üle Eesti (Tallinnas, Tartus, Pärnus, Viljandis, Rakveres ja Haapsalus), milles osalesid turismiettevõtted.
Programmis osalesid majutust- ja toitlustust pakkuvad ettevõtted, muuseumid, giidid, loodusturismi ja matkateenuse pakkujad, huvihariduse pakkujad ja paljud teised turismivaldkonna teenusepakkujad.

Igale koolituspäevale järgnes kodutöö, mis aitas loengus õpitud teooria viia praktikasse ning läbi teha oma ettevõtte näitel. Kodutöid tagasisidestasid koolitajad spetsiaalsetel virtuaalsetel tagasisidekohtumistel.

Kõik koolitused toimusid hübriidkoolitusena st osalejatel oli võimalik võrdselt ühtemoodi koolitusest osa võtta kas koolitusruumis või veebi vahendusel. Antud lahendus andis võimaluse osaleda paljudel ettevõtetel, kelle töö iseloom või rahalised ressursid ei võimaldanud teise maakonda kohale sõita.

Osalejate leidmiseks viisime läbi suuremahulise värbamise üle Eesti, tehes koostööd VisitEstonia ja maakondlike arenduskeskustega. Sõnumi levitamiseks kasutasime edukalt ka sotsiaalmeediat ning saatsime kutseid sihtrühma kuuluvatele ettevõttetele. Programmi kandideerimine oli avatud kogu arenguprogrammi vältel, kuid aktiivsed värbamiskampaaniad toimusid 2022. aasta kevadel ja sügisel ning 2023. aasta kevadel. Värbamiskampaaniate tulemusena registreeris end arenguprogrammi 262 inimest 245 ettevõttest.

Arenguprogrammi maht oli 64AT ning programmi nõutud mahus lõpetajatele väljastati tunnistus.