10.07.13

Tööandja bränd aitab töökohtadele leida õigeid inimesi

Turundusraadio 9. juuli 2013 saate kokkuvõte.

Karjäärinõustaja ja Proeksperdi personalijuht Tiina Saar tõi seekordses saates, mis keskendus tööandaja brändi loomisele, välja mitmeid huvitavaid mõtteid, mida tasub üle kuulata:

Tööandja brändi loomine on vajalik ennekõike seetõttu, et selle abil leida meeskonda kergemini õigeid inimesi. Kui aga õiged inimesed on paadis, siis saab igaüks teha oma põhitööd paremini ja südamega, mitte aga tegeleda muude jamadega.

Inimesed, kes otsivad tööd, ei oska sageli näha tuntud põhitoodete brändide taha. Olen mõelnud poekettidele nagu Selver ja Prisma ja mõtlen, et sellest ei piisa, kui olla tore pood klientide hüvanguks kella 23ni, sest töötaja tahaks teada, et kas ka tagatubades inimeste eest hoolitsetakse ja mis viisil hoolitsetakse. Ja et juhil oleks süda ja pea õiges kohas.

Olen kohanud palju karabas-barabasi teatreid, kus väljastpoolt võime näha väga ägedat toodet ja tootebrändi, kuid kus sees on inimesed väga õnnetud. Inimesed rebivad end ribadeks, eraelud pingelises seisus, nad ei saa anda, mida nad tegelikult võiks anda. Kõik päädib sellega, et inimesed ei suudagi eneseteostust ära oodata, vaid lahkuvad uude kohta.

Ideaalis peaks tööandja bränd olema midagi sellist, mida selgelt tunnetaksid ka töötajad. See peaks olema eristuv identiteet, kus nad tunnevad, et tööandja hoolitseb nende isikliku ja professionaalse arengu eest ning nende konkurentsivõime selles organisatsioonis kasvab.

Tööandja bränd ja selle erilisus jäävad töökuulutustes enamasti varju: kui lubatakse töötajasõbralikku töökohta, siis milles see väljendub?

Õige töökuulutus peaks olema julge ja täpne nagu kunagi ammu ühes Londoni lehes ilmunud kuulutus ekspeditsioonimeeskonna värbamiseks: otsime meeskonda, võime surma saada, tulevad pikad ja rasked ööd, hüppa meiega paati. Nii saadakse õiged inimesed kiiresti kokku!

Töötajakeskses organisatsioonis on tähtsaimaks hea juhtimine, hea infoliikumine, läbipaistvus jms. Massaaz ja suvepäevad on teisejärgulised.

Kuidas luua oma eristuvad väärtused: luua suhtlemisviisid, mis toimivad, mitte arenguvestlusi moe pärast pidada. Suve ja talvepäevad pole kohustuslikud, samuti tasuta hommikusöök – kuula, mis innustaks sinu organsisatsiooni töötajaid. On vaja leida, mis on meie asi ajada.

 

Proeksperdi näide eristumisest:

  • tasuta hommikusöögid, et 130 töötajaga organisatsioon ei „kombinaadistuks“;
  • oma paberajaleht, et IT-firmal oleks midagi ka näppude vahel hoida;
  • väärtustena rõhutatakse armastust (ligimese vastu), kasulik olemist (ka siis, kui oma töö on tehtud) ja kõigi ideede ja ettepanekute ärakuulamine ja võimalusel rakendamine – see kõik tähendab väga elusat organisatsiooni.

Kuula tööandja brändi teemalist saadet siit.

 

Kommenteeri meie Facebooki lehel