16.03.11

Parim lugu võidab

„Kõigepealt tuleb alustada sellest, et lood on olemas,“ juhatab Matts Heijbel, Rootsi lugude rääkimise guru ja Pärnu Turunduskonverentsi üks peaesinejatest, sisse meie vestluse. Lood tuleb koguda kokku ja võtta kasutusse, on tema moraal. Tundub lihtne?

Minu kogemus lugude kasutamisest on Baltikas mõned aastad tagasi, kus kogusime kokku paarkümmend hea teeninduse lugu ja rääkisime neid oma koolitustel, kasutasime aastaraamatuski. Pean tunnistama, et ma mäletan praeguseni pigem neid vahvaid lugusid, samas on aga aeg pühkinud mälust enamuse numbritest ja faktidest. Sellepärast loetaksegi lugusid nii mõjusateks.

Näiteks Aldona lugu, kes oli tol ajal Ülemiste keskuse Montoni juhataja. Ühel päeval tuli poodi naine, kellel oli seljas eelmise hooaja Montoni mantel, mis oli täis koerakarvu. Aldonal oli seda väga kurb vaadata. Suur oli kliendi imestus, kui poe juhataja läks tema juurde ning palus mantli seljast võtta. Mõne minutiga oli Aldona mantli puhtaks harjanud ning andis selle üllatunud kliendile tagasi.

Matts rõhutab oma lähenemises lugude repertuaari loomist, lugude jutustamise õppimist ning harjumuse kujundamist lugude rääkimiseks. Meie lugude kogumise katsetus oli suurepärane algus, kuid süsteemi ja harjumuseni me tookord ei jõudnud.

Missugune on Sinu ettevõtte lugude loomise ja kasutamise kogemus?

Pärnu Turunduskonverentsi programmijuhina oli mul võimalus kutsuda Matts Heijbel esinema 12. mail Pärnu Turunduskonverentsil ning lugude loomise, kogumise ja jutustamise kohta läbi praktilist workshoppi läbi viima.

 

Kommenteeri meie Facebooki lehel