24.11
2015

Turundusraadio: sotsiaalmeedia aitab moe- ja disainitooteid turundada

Moe- ja disainitoodete turundus käib veidi omamoodi ja üha enam vaadatakse küsivate silmadega nende poole: kuidas te seda teete? Ehtekunstnik ja New Vintage by Kriss brändi looja Kriss Eglite jagab oma turunduskogemusi.

Iseendale ehete tegemisega alustanud Kriss Eglitest on samm-sammult saanud ettevõtja, kes on astunud rahvusvahelisele areenile. Tema areng on olnud orgaaniline ja samas on ta teinud teadlikke turundussamme oma klientideni jõudmiseks.

Mõistagi aitavad ehteid reklaamida kliendid, kes neid kannavad ja huvi tekitavad. Lisaks laenutab Kriss oma tooteid meelsasti moeajakirjadele, telesaadete, filmide ja reklaamide jaoks. Selge on aga see, et sotsiaalmeediata enam ei saa, selle roll muutub üha tähtsamaks. „Ma arvan, et sostsiaalmeedia kanal on hetkel võimas ja kogub tuure. Moe- ja trendiloojad kasutavad seda palju,“ ütleb ta.

Tema ise on aktiivne Facebookis, Instagramis, Tumblr`is ja Pinterestis. Katsetab ka Snapchat`iga, ent on selle osas veidi kõhklev, sest see nõuab liiga palju aega, aga väikesel brändil pole eraldi inimest, kes sotsiaalmeediale pühenduda saaks.

Kõige kiiremaid tulemusi annab praegu Instagram. Pinteresti kaudu on tulnud inimesi, kes tema tegemisi jälgivad, aga müüki sealt eriti ei toimu. Kriss peab aga oluliseks, et ta oleks rahvusvaheliselt nähtav.

Ustele koputaja tüüpi Kriss ei ole, aga blogijad ja moetoimetad on ta ise üles leidnud. Küll aga tuleb palju suhelda ja üritustel käia. Eesti on nii väike, et lõpuks saad ikka õigete inimestega kokku, julgustab Kriss alustajaid. Uute toodete puhul soovitab ta agaralt ise infot jagada, sest teised ei jõua sinu asjadel silma peal hoida.

Fotodel on oluline roll

Aja jooksul on Kriss oma tegutsemise nurka sotsiaalmeedias muutnud: üles läheb rohkem toote- ja vähem isiklikke pilte. Kriss keskendub oma brändiloole, et tema n-ö väljamõeldud NV-naine tuleks rohkem esile ja tema ise jääks pigem tahaplaanile.

Kes on see NV-naine, kust tuleb Krissi brändilugu? „See on ideaal-versioon minust endast, see on naine, milline mina tahaksin kunagi olla. Need asjad, kuhu poole ma püüdlen,“ selgitab Kriss. Teda inspireerivad kliendid, kes tema uksest sisse astuvad: kosmopoliitsed, reisivad, võtavad elult kõik, tugevad ja samas mängulised, natuke komplitseeritud, nurgelised, vanuse mõistes piirideta. Need on naised, kes toetavad teisi naisi, kes saavutavad ise ja on julgustavad, neil on hea meel, kui teistel naistel ka hästi läheb.

Visuaal on see, mis tema brändilugu edasi annab ja seepärast on ta fotode kvaliteedile järjest enam rõhku panema hakanud. Talle on abiks olnud erinevad fotograafid. Siinkohal jagab ta taas nõu, et kui sa õige inimese ära tunned, siis jää temaga ja lase tal tegutseda.

Tema fotod ülevaadanud mentor andis professionaalset nõu, et kui brändi rahvusvaheliselt turustada, tuleks valida imidž, millega edasi minna. Kõike ei maksa pakkuda. Nii Kriss ka tegi.

Rahvusvahelise areenil on piltidest palju kasu olnud, sest bränd on tänu sellele tõsiseltvõetavam. „On vaja luua edasimüüjatele tunnet, et sa oled päris ja ei kao kuhugi,“ selgitab Kriss.

Oma fotodega tegi ta proovi Lätis, kus üks põhipilt avaldati ajakirjas ja seda kasutati ka kõikide poe väljapanekute juures. See tõi häid tulemusi. Teiseks kanaliks kujunes Berliini moenädal, kus käidi Tallinna loomeinkubaatori toel mitme brändiga. Sealt õnnestus saada viis edasimüüjat ja palju tähelepanu. „See annab hoogu takka,“ rõõmustab Kriss Eglite.

Foto: Krõõt Tarkmeel 

Kuula Turundusraadio saadet. 

Tule ka koolitusele Moe- ja trenditoodete turundus.

Infopesa: 
Kommenteeri meie Facebooki lehel