29.06
2015

Tahan õppida turundust - aga kas see tasub ära?

Nii tänased kui ka tulevased abituriendid seisavad gümnaasiumi lõpetades valiku ees, mida minna edasi õppima. Üks populaarne valdkond noorte seas haridustee jätkamiseks on kindlasti turundus. Kas aga selle õppimine ning ajakulu tasub end ära, sest Eesti tööturu olukord näitab pigem seda, et hinnatakse rohkem kogemust kui magistrikraadi.

Turundusraadio saates arutasid seda küsimust SmartAd juht Rando Rannus ning Marketingi Instituudist Anu-Mall Naarits. Mõlemad tõdesid, et esimene samm otsuse langetamisel on eelkõige noore enda huvi ja tahe ning arusaam erialast. „Sealt edasi tasuks mõelda, kas jätkata õpinguid Eestis või suunduda hoopis välismaale, sest tegelikult on tasemevahe üsna märgatav. Pealegi tekib välismaal õppides sotsiaalvõrgustik, mis annab edasiseks kaasa head virtuaalvarad,“ lisas Rannus.

Ka ühest varasemast Turundusraadio kaasusest, kus külaliseks oli ekspordi müügijuht Jaan Järv, tuli välja seisukoht, et kui soov on olemas, siis häid turundajaid värskete ideedega on turul jätkuvalt vaja. „Kui oled valmis tööd tegema, alustama turundusassistendina, vaatad maailma laiemalt ja õpid juurde ka keeli, siis olen kindel, et leiad väärt töökoha, mis paneb su silmad särama,“ soovitas Järv.

Kuna turundus on väga lai valdkond, tuleks hariduse valikul lähtuda tulevikuperspektiividest. Anu-Mall Naaritsa sõnul on meil mitmetel spetsiifilistel suundadel kompetentsipuudus, mis tähendab, et spetsialiseeruda tuleks pigem kiirelt arenevatele turundusvaldkondale nagu turundustehnoloogia, analüütika ning sisuturundus. „Vähe on inimesi, kes seda hästi oskaksid, kuid palju ettevõtteid, kes neis valdkondades suurt potentsiaali näevad,“ arvas ta.

Üks hea soovitus on seegi, et turundusega tegelemiseks ei pea ainult seda eriala õppima. Vastavalt Eesti 3+2 haridussüsteemile, tasuks esialgu bakalaureuseõpingutel keskenduda mingile konkreetsele alale ning seejärel turundusteadmisi juurde hankida. „Võib õppida geenitehnoloogiat või juurat ning alles siis ehitada sinna magistritasemel turundus peale,“ tõi Anu-Mall Naarits näite. Mida kompleksem ning keerulisem aine ja turunduskompetents sinna juurde, siis need ongi asjad, mis tagavad edu. Üldiste teadmiste omamisest ainuüksi ei piisa.

„Seega igal juhul turundus, aga mitte ainult see, mida sa praegu turundusest arvad, vaid miski, mis võiks olla huvitav ja põnev ning tulevikuteema,“ võttis Anu-Mall Naarits Turundusraadios arutelu kokku. 

Tutvu lisaks ka uue algajatele mõeldud koolitusprogrammiga "Praktiline turundus".

Kommenteeri meie Facebooki lehel