02.04
2018

Kuidas tehakse sporditurundust Sportlandis

Millised on suuremad väljakutsed sporditurunduses ning kuidas tehakse turundust Sportlandis? Sellest räägime Sportlandi turundusjuhi Maarja Nigoliga. Maarja on ka üks Tallinn Marketing Week 2018 esinejatest. Maarjaga vestles Anu-Mall Naarits.

 

Kuidas Sportland endale erinevaid sihtgruppe määrab ning nad lõpuks poodi saab ja sportima meelitab?

Me kasutame erinevaid kanaleid ja vahendeid, et jõuda nii spordiga alustava noore inimeseni kui ka  selle inimeseni, kes juba spordib. Teeme sotsiaalmeediat, käime üritustel kohal, kirjutame sisuturundusartikleid ja harime inimesi, miks on sport oluline. Samuti räägime, miks on just teatud toode teatud spordiala jaoks oluline.

Kuidas ja missuguste vahenditega te noorteni jõuate ja nad nutiseadmetest välja meelitate?

Üritame muuta erinevad spordialad hästi atraktiivseks. Kui kommunikeerime näiteks üritusi, siis teeme koostööd influenceritega, keda need samad noored jälgivad. Võtame näiteks Sandra Raju, kes on selline tore aktivist. Tema suudab oma positiivse energia, jutu ja sotsiaalmeediaga süstida inimestesse just seda et sportimine on äge. Influencer marketing on meie jaoks hetkel väga popp teema, millega jõuame noorte inimesteni.

Teil on üsna palju üritustel osalemist ja ürituste toetamist. Kuidas nendel üritustel kasu kätte saate?

See jaguneb mitmesse kategooriasse. Esimene on muidugi see, et kui oleme üritusel kohal, siis näeme palju seal tehakse müüki ja me mõõdame seda müügitulemustega. Meil on mitmeid projekte, kus jagame inimestele sooduskuponge eesmärgiga kutsuda nad enda kauplustesse. Kõige olulisem on bränditeadlikus. Meie eesmärk on näidata inimestele, et me toetame erinevaid sportlasi, erinevaid artiste nii lifestyle- kui spordi poole pealt. Käime nendega kaasas seal, kus on inimesed. Just selle usalduse läbi me tõstame bränditeadlikust ja tänu sellele oleme ka edukad.

Kuidas te kasutate andmebaase oma turunduses?

Meil on püsikliendibaas, mida kasutame mitut moodi. Kliendi jaoks kõige mugavam versioon on, et iga kord kui klient teeb ostu meie poes, registreerib kliendikaardi ja talle saadetakse ostutšekk meili peale. Tahes-tahtmata juhtub, et inimesel on vaja vahetada suurust ümber või esineb mõni defekt tootel. Ta ei pea muretsema, et kaotas tšeki ära. Me saadame klientidele kord nädalas välja ka uudiskirja, mis koosneb kolmest plokist. Seal on alati highlightud tooted, mis on püsikliendile parima pakkumisega. Samuti on alati välja toodud meie Sportland Magazine’i selle nädala kolm lugemissoovitust. Lisaks on välja toodud partnerite pakkumised: kas mõni spordiüritus, kes pakub Sportlandi klientidele soodsamat osalust või mõni muusikaüritus.

Mida te teete selleks, et lisamüüki teha?

Seal tuleb mängu teenindaja professionaalsus. Ta peab oskama inimesele ära seletada, miks tal on seda toodet vaja. Mitte lihtsalt müüa talle mõni teise kategooria toode lisaks. Kui ta ostab ratta, siis klienditeenindaja suunab teda ostma kiivrit. Tuleb osata kliendiga suhelda, rääkida temaga, mida tal võiks veel vaja olla.

Mida te sotsiaalmeedias teete?

Sotsiaalmeedia on meie jaoks hetkel kõige suurem ja olulisem meediakanal. Me kasutame Facebooki, Instagrami, Youtube’i ja Snapchat’i. Meil on loodud spetsiaalne aastaplaan, kus me kuu lõikes täidame ära plaani: millised postitused, millised eesmärgid, millises kanalis, mis on see sisu ja visuaal seal juures. Paneme kõik enne uue kuu algust paika, et oleks lihtsam planeerida ja hiljem analüüsida. Lisaks on meil koostöös meediaagentuuriga loodud spetsiaalne dashboard, mis samamoodi analüüsib kõiki meie sotsiaalmeedia tegevusi, toob välja numbriliselt ja graafiliselt, mida me tegime hästi ja mida võiks teha paremini. Meile on sotsiaalmeedia puhul väga oluline orgaaniline levik.

Kuidas te mõõdate tulemusi sotsiaalmeedias?

Enne iga kampaania algust paneme paika, mis on see reach või engagement, mida me saavutada tahame. Seejärel jälgime postitust jooksvalt, kas see läheb nii nagu soovime. Vajadusel boostime või muudame midagi. Sama on ka kampaaniatega ja teiste meediakanalitega. Analüüs on meie jaoks väga olulisel kohal.

Räägi mõni äge edulugu, mille üle sa uhke oled!

Ma tooksin eduloona välja selle, et oleme suurepäraselt jooksma saanud oma koostöö erinevate influenceritega. Kõik tulemused näitavad, et kui sa kaasad rahva poolt armastatud inimesi, siis suhestutakse sinuga palju paremini. Praegu käib meil treeningkampaania, kus iga nädal esitame oma jälgijatele väljakutse. Iga nädal on meil erinev influencer, kes kutsub inimesi väljakutsega kaasa lööma. Soovitan kõigile ettevõtetele teha challenge’id! Kutsuge inimesi aktiivselt kaasa mõtlema. Võib tunduda, et inimesed ei viitsi selliste asjadega tegeleda aga te üllatute. Inimesed tahavad teha neid asju kaasa.

Mis on need kõige olulisemad õppetunnid, mida teie käest õppida võiks?

Õpime ka ise iga päev. Näiteks sotsiaalmeedia postituste puhul ei jätka me jäärapäiselt postitamist, kui näeme et need ei tööta, vaid teeme oma strateegia kohe ümber. Näiteks ei kasuta me oma Instagramis kujundatud elementidega pilte. Üritame hästi orgaaniliselt näidata reaalset fotot ja seda reaalset tegevust. Endiselt on näha, et paljud ettevõtted laevad sinna üles plakati-stiilis postitusi, mis on vales mõõdus. Rohkem võiks tegeleda sellise jälgimise ja analüüsimise poolega.

 

Pikemat intervjuud Maarja Nigoliga kuula Turundusraadio saatest SIIT

 

Maarja Nigol on ka üks Tallinn Marketing Week’i esinejatest seminaril Fast and Effective Influencer Marketing.

 

Kommenteeri meie Facebooki lehel