09.04
2018

Kuidas sotsiaalmeedias tulemusi saavutada?

Kuidas sotsiaalmeedias tulemusi saavutada, räägib Swedbank’i sotsiaalmeedia juht Kristel Leif. Kristel käis külas Turundusraadio saates ning temaga vestles Anu-Mall Naarits.

 

Kas täna on juba õige hetk otsida Facebookile lisakanalit?

Ma arvan, et alternatiivid iseenesest võiksid olla, aga kindlasti ma ei õhutaks kedagi täna Facebookist lahkuma. Kui me vaatame enda tulemusi, siis pakkudes head sisu ei ole tulemused kuidagi halvemad, kui nad olid mõned aastad tagasi.

Alternatiive tasub otsida pigem seepärast, et Facebooki kasutajaskond vananeb. Seltskond, keda on võimailk Facebooki kaudu kõnetada, muutub aina vanemaks.

 

Mis see Facebooki kõrgem vanusegrupp on?

On näha üha suuremat kasvu 45+, 55+ ja 65+ seltskonnas, kes aktiivsemalt suhestuvad ka sisuga. Nooremad kasutavad Facebooki juba pigem Messengeri osas. Noortega soovitaksin täna kontakti otsida pigem teistes kanalites.

 

Mis on praegune keskmine vanus Instagramis ja YouTube'is? Keda on võimalik sealt kätte saada?

Instagramis oleme võtnud sihikule noored vanuses 30-35. Sinna kanti jäävad ka aktiivsemad suhestujad. Meie jaoks on Instagram selline tööandja brändi kanal rohkem.

YouTube on natukene tume maa veel. Ühest küljest on see täna ikkagi veel Z-generatsiooni mängumaa, kes seal aktiivsemas osas kanaleid tulihingeliselt jälgib ja sealse sisuga tohutult suhestub. Julgen väita, et täna ei ole veel mitte ühegi Eesti brändi jaoks küllaltki selge, mida seal teha ja kuidas teha. Küll aga oleme ise üritanud võtta YouTube’i endale sarnase sihtgrupi kanaliks. Üritame seal teha youtuberliku sisu.

 

Missugused on kõige olulisemad tulemuse juhtimise viisid sinu jaoks sotsiaalmeedias?

See sõltub jälle eesmärkidest. Meie jaoks ei ole sotsiaalmeedia puhtalt müügikanal. Meil on sisu, mida pakume oma kanalites ja on bännerreklaam, mis toetab erinevaid kampaaniaid. Kui eesmärk on sotsiaalmeedia kaudu müüa, siis sa peaksid suutma müügitulemusi ka mõõta. Peaksid suutma jälgida kliendi teekonda, kas sinu postituse juurest inimene lõpuks jõuab ostuotsuseni, mis need sammud seal vahel on, kuidas ma teda retargetida saan jne. Kuivõrd meie puhul on eesmärk üleüldine brändi kuvand ja tööandja bränding, siis meil ei ole ka nii otseseid müügieesmärke. Mõõtmise mõistes on meile pigem olulised üleüldised maineuuringud, meile tööle kandideerivate inimeste tagasiside ja üldine brändikuvand.

 

Missuguseid tehnilisi tööriistu sa kasutad?

Kusjuures mitte midagi ei kasuta. Mobiiltelefoniga saab kõigel silma peal hoida. Ka Facebooki enda statistika on minu arvates ajas väga heaks läinud. Me oleme proovinud Socialbakers’it ja erinevaid teisi analüütika tööriistu, aga tundus, et ei ole mõtet selle eest eraldi maksta. Me saame tegelikult põhiinfo ja tunnetuse kanalitest endast kätte.

 

Lõpetuseks, räägi mõni äge edulugu!

Minu lemmik edulugu hetkel on kindlasti Kogumispäevik. Värskelt saime ka Kuldmuna selle eest. Kes ei tea, mis see on, siis see on Facebooki grupp, mis koondab inimesi, kes on huvitatud raha säästmisest ja üldse säästlikumast eluviisist ning otsapidi ka investeerimisest. See on täiesti ulmelise hooga käima läinud! Alates jaanuarist võtsime selle fookusesse, kaasasime ühe üsna tuntud Eesti blogija Mirjam Hundi, kellel on selline blogi nagu Meie Käopesa. Võtsime Mirjami omale üheks kõneisikuks, kelle kõrval on meie enda Rahaasjade Teabekeskuse juht teine kõneisik ja kombineerisime nende kahe sõnumeid läbi blogi ja Facebooki grupi. Tänaseks on see grupp kasvanud juba ligi kahekümne tuhande liikmeliseks. Aasta algul oli meid seal kuskil viis tuhat – nii et päris jõudsalt on kasvanud ja väga palju oleme tasuta meediakajastusi saanud.

 

Pikemat intervjuud Kristeliga kuula Turundusraadio saatest SIIT.

Kristel Leif on ka üks Tallinn Marketing Week 2018 esinejatest astudes üles seminaril Fast And Effective Influence Marketing.
 

Kommenteeri meie Facebooki lehel