14.11
2016

Koolitus andis hoo ekspordivõimekuse kasvatamiseks

Imbi Jaks (Ricimer OÜ) osaleb EASi ja Marketingi Instituudi koostöös toimuval koolitusel "EASi väikeettevõtja arenguprogramm". Küsisime temalt, miks ta sellele koolitusele tuli, millised olid ootused ning kas need ootused on täitunud.

Miks tulid EASi väikeettevõtja arenguprogrammi?

Minu ettevõtte tegevusvaldkond on biotehnoloogia. Me osutame 2007. aastast alates teenust Rootsi Karolinska Instituudi teaduslaboritele. Ettevõttes on arenguks ruumi palju, on olemas kompetents ja ka vajalik tööjõud, kuid puudu jääb oskustest ja teadmistest uute klientide leidmiseks, sest meie poolt osutatav on väga spetsiifiline (nö nišitoode) ja suuri reklaame me kuskil seega avaldada ei saa. Kui leidsin kuskilt info (ma arvan, et see oli ajalehest), et selline koolitus korraldatakse, siis sain ma kohe aru, et see on see suund, mida mul on vaja iseendas arendada, et suurendada ettevõtte ekspordivõimekust. 

Mis kasu loodad programmist saada?

Programmis osalemise eesmärgiks on saada kõrgel ja väga heal tasemel teadmisi, kuidas turundada, millele pöörata tähelepanu ja millised oleksid need tegevused, mis toovad mulle kliente juurde ehk mis on see, mis suurendab minu kasuminumbrit.

Kuidas on seni Sinu ootused täitunud?

Minu ootused on hetkel isegi ületatud. Ma olen saanud siit kätte uue suuna mõtlemises – leia kliendi vajadus ja leia sellele lahendus. Sain teada, mis on disainmõtlemine. Olin seda kuulnud, kuid ei teadnud, mis see on. Kuid nüüd, kus ma tean, pean ma seda praktiseerima ka :). Sain teada, kuidas arendada äri, millised on need sammud, mis tuleb selleks läbida. Oluliseks pean teadmisi kliendi teekonnast ja kliendi suhtumise uurimisest. Minu lemmikvaldkond ülikooliõpingutest alates on olnud neuropsühholoogia ja neuroturundus on siinkohal minu jaoks nagu rusikas silmaauku. See on see valdkond, millest ma sooviksin veel palju teada saada. Enda positsioneerimine konkurentide suhtes, klientide ostukäitumine, sisuturundus (sellest ei teadnud ma enne koolitust ei ööd ega mütsi), turunduse planeerimine, internetiturunduse kanalid – see on kõik see kasu, mis ma olen siiani sellelt koolituselt saanud. 

Mis plaanid on tulevikuks?

Olen alustanud juba oma ettevõtte kodulehe muutmist vastavalt saadud teadmistele. Kui see on valmis, siis hakkan osa võtma erialastest foorumistest LinkedIn’is, et oma ettevõtet reklaamida ja püüan leida üles meie ettevõtte poolt pakutavat teenust kasutavad kliendid, et pakkuda neile võimalust meie teenuse kasutamiseks. Kuna ma olen ühe oma kõrvalettevõtmisega hävinud, kaotanud päris suured summad ja mis seal salata, ka renomee ja paljud „sõbrad“, siis on mul olnud viimased 2,5 aastat olnud hirm uute ettevõtmiste ees. Kuid sellelt koolituselt olen saanud julguse alustada siiski oma pikaaegse unistusega, sellega, mis oli mul mõttes juba siis, kui eelmine tegevus kiiva kiskus – ma loon oma foto- ja stiilistuudio. Anu-Mall Naaritsa koolitusel mängiti läbi reklaamikampaania korraldamine just minu mõttes oleva ühe suuna tutvustamiseks potentsiaalsetele klientidele. Selle üle olen ma väga õnnelik. 

EASi väikeettevõtja arenguprogrammi on alanud uus kandideerimisvoor. Avalduste esitamise tähtaeg on 23. jaanuar 2017. Tutvu programmiga ning kandideeri siin! 

Koolitust rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond. 

Infopesa: 
Kommenteeri meie Facebooki lehel