17.01
2018

EAS: kes juba Saksamaal läbi lööb, suudab seda teha igal pool!

2017. aasta alguses sai paarkümmend Eesti ettevõtet võimaluse minna Saksamaa turule uksi avama. EAS räägib õppetundidest programmis "Missioon Saksamaa"

EAS: kes juba Saksamaal läbi lööb, suudab seda teha igal pool!
Tiina Truuväärt, rahvusvahelise müügi teenusejuht, EAS

Tegemist on meie esimese põhjaliku ja süsteemse ekspordiprogrammiga, mis on suunatud ühele kindlale välisturule. Paljud Eesti ettevõtted vaatavad praegu Saksamaa kui ühe atraktiivsema ekspordituru poole, ent seal pole sugugi lihtne jalga ukse vahele saada. Ühelt poolt oleme tihedas globaalses konkurentsis, teisalt on Saksamaa väga nõudlik turg, kus professionaalne ettevalmistus on eelduseks, et sind üldse jutule võetakse. Siit sündiski „Missioon Saksamaa“ idee – anda Eesti ettevõtete ekspordijuhtidele parim võimalik turuspetsiifiline ettevalmistus ja aidata rahvusvahelise meeskonna toel neil Saksa turul edu saavutada.

Saime kinnitust, et formaat sellisel kujul töötab. Eks muidugi järgmisel aastal kohendame üht-teist, sest kõike pole võimalik kohe ette näha… Umbes kolmandik ettevõtetest olid väga edukad, nemad liiguvad nüüd oma jõududega kiirelt edasi. Teine kolmandik peab saadud turuinfo valguses tegema olulisi muudatusi toote-teenuse juures või näiteks muutma sisenemisstrateegiat. Seega on vajalik täiendav eeltöö. Kolmandikul ettevõtetest vahetusid programmi kestel omanikud või lahkusid ekspordijuhid, mistõttu muutusid ka prioriteedid. Eks see on paratamatus, mida kahjuks ei saa ette näha.

Usume kindlalt, et mida rohkem on tarku ekspordiinimesi, seda edukamad me välisturgudel oleme, seega tuleb hoida arendustegevuses järjepidevust. Võib vabalt öelda, et see, kes Saksamaal läbi lööb, on edukas ka ülejäänud Euroopa turgudel. Samuti tahan esile tõsta väga tugevat rahvusvahelist meeskonda, kelle turuspetsiifilised teadmised ja väärtuslik kontaktvõrgustik Saksamaal on kulda väärt. Nagu me teame, kehtib ekspordiski käibetõde „Kõik sõltub suhetest!“

Kavatseme programmi 2018. aastal korrata. Ootame osalema vähemalt kolmeaastase ekspordikogemusega ettevõtteid eelkõige toidu-, mööbli-, elektroonika-, IT- ja ehitusvaldkonnast, kellele Saksamaa turg on strateegiline valik ning kes on valmis selle eesmärgi saavutamisele pühenduma.

EASi õppetunnid programmist „Missioon Saksamaa“

Õppetund 1. Kõige suurem kasu on sellest nendel ettevõtetel, kellele Saksa turg on strateegiline valik ning kus kogu tiim, sh juhtkond, on selle taga, et seda eesmärki saavutada.

Õppetund 2. Saksa konsultantidel on väga pikaajaline valdkondlik kogemus Saksa turul, rääkimata sellest, et nad ise on rahvuselt sakslased. Usaldage nende soovitusi. Teie tunnete oma ettevõtet, nemad tunnevad Saksa turgu. Hea omavaheline koostöö on edu võti.

Õppetund 3. Kehtib põhimõte, et töö on tellija materjalist. Kui ettevõtte protsessid, töökorraldus või strateegilise lähenemise puudumine ei toeta tervikut, siis ei saa ka konsultant aidata.

Õppetund 4. Olulised pole mitte ainult programmi lõpus toimuvad B2B kohtumised potentsiaalsete klientidega Saksamaal, vaid kogu eelnev protsess (koolitused, nõustamine, tutvumine konkurentide tegevusega Saksamaal).

Õppetund 5. Astu alati üks samm lisaks ehk tee veidi rohkem kui vaja – see saab tasutud.

Täispikk artikkel loetav ajakirjas Director SIIN

Tutvu uue "Missioon Saksamaa" programmiga, ning registreeru kohe! Programmi kandideerimise tähtaeg 16. veebruar 2018.

Kommenteeri meie Facebooki lehel