20.01
2015

AASTA TURUNDUSTÄHEKS 2014 VALITI LYONESS

Marketingi Instituut ja Turundusraadio kuulajad valisid 2014 aasta turundustäheks Lyonessi hüvedevõrgustiku, mis on suutnud läbi soovitusturunduse vaid pooleteise tegutsemisaastaga oma liikmeskonda  Eestis kasvatada 75 000 inimeseni. Lyonessile järgnesid Tallinna Ühisgümnaasium oma unikaalse moeshõuga „Totaalne Überglamuur“ ja helilooja Arva Pärt, kes oma paljude kontsertidega Eesti riigi tuntuse eest hea seisunud.

„Õnnitleme Lyonessi, kes pälvis internetipõhisel lõpphääletusel 52 tugeva kandidaadi seas enim ehk 77 häält,“ lausus Turundusraadio toimetaja Anu-Mall Naarits. „Tegemist on eduka turundamise näitega, mida pole ehk väljastpoolt suurt näha, kuid mis see-eest on suutnud  organisatsiooni kasvatada sisemiste soovitajate vilka tegevuse arvelt väga suureks ja mõjukaks.“

Lyonessi juht: soovitan rohkem otseturundust kasutada

Lyoness Eesti juht Ott Neeme märkis, et selline tunnustus tuli  neile suure üllatusena. „Oleme teinud oma tööd pühendunult ja ilma suurema kärata. Võib tõesti öelda, et alustava organisatsioonina pole meil olnud piisavalt rahalisi vahendeid enda meedias reklaamimiseks, mistõttu on kogu meie turundustegevus üles ehitatatud nende liikmete motiveerimisele, kes aitavad leida uusi liikmeid,“ selgitas ta. „Sageli peetakse võrkturundamist millekski kahtlaseks, seetõttu on meile see tunnustus eriti oluline. Kõigile teistele tublidele ettevõtetele julgeksin soovitada, et ka nemad rohkem otseturunduse peale mõtleks, sest see on sageli odavam ja tulemuslikum kui niisama tuntuse kasvatamine läbi kallite meediapindade.“

Lyoness on 11 aasta vanune Austriast pärist hüvedevõrgustik, mis pakub endaga liitunud inimestele kõigilt võrgustikuga liitunud kauplustes tehtud ostudelt 2% raha tagasi, lisaks täiendavaid hüvesid. Organisatsioon tegutseb ligi 50 riigis ja sellel on ligi neli miljonit liiget. Eestis alustati tegevust 2013 aasta suvel.

Naarits: hea turundus peab olema süstemaatiline

Kui 2013 aasta pälvi Aasta Turundustähe ansambel Winni Puhh, siis tänavune võitja erineb neist oma tegevuses üsna palju. Naaritsa sõnul näitab see vaid seda, et hea turundus on palju enamat kui vaid väga eriliste asjade tegemine. „Sageli, nagu ka Lyonessi puhul, on see pigem väga süsteemne, eesmärgistatud, motiveeritud ja personaliseeritud tegevus, mis võib toimuda vahetult kahe inimese vahel ilma igasuguse meedia tähelepanuta. Hindasime väga fännide lojaalsust, kes võitja poolt hääletasid“

Aasta Turundustähte valivad Turundusraadio kuulajad ja kõik teised inimesed internetihääletusel, kuhu seatakse üles kõik aasta jooksul raadio poolt Nädala Turundustähe pälvinud teod, inimesed ja projektid.  Sel aastal oli kandidaate, kelle seast valida, 52. Nädala Turundustähed selgitatakse saatejuhtide ja saatekülalisete vahel välja iga nädalases Turundusraadio saates, mida saab järelkuulata internetis (http://mi.ee/turundusraadio). Turundusraadio kuulub Marketingi Instituudile ja on ainus turundusteemaline iganädalane raadiosaade Eestis, mida tehakse nii eesti kui inglise keeles.

Infopesa: 
Kommenteeri meie Facebooki lehel